جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی خارج از ایران بازخوانی می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس انکس ۱۳ ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را بر عهده دارد اما به دلیل نبود امکان بازخوانی آن در ایران، جعبه سیاه خارج از کشور بازخوانی می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده با بیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی و انکس ۱۳ ایکائو رسماً ایران وظیفه بازخوانی جعبه سیاه را بر عهده دارد، عنوان کرد: قبلاً نیز اعلام کرده بودیم در صورتی که امکان بازخوانی جعبه سیاه در ایران وجود داشته باشد این کار را انجام خواهیم و در غیر این صورت آن را در خارج از کشور بازخوانی می‌کنیم. از آنجا که امکان بازگشایی جعبه سیاه در داخل کشور وجود نداشت بنابراین تصمیم بر این شد که این کار در خارج از کشور صورت بگیرد.

وی افزود: اقدام‌های اولیه این امر انجام شد و از نمایندگان کشورهای ذی نفع دعوت به عمل آمد تا در این بازخوانی حضور داشته باشند اما در ادامه با شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن پروازها این امر به زمان دیگری موکول شد.

جعفر زاده افزود: هنوز تاریخ خاصی برای این منظور در نظر گرفته نشده است و این کار در فرانسه یا اوکراین صورت می‌گیرد. در گذشته نیز با نمایندگان اوکراینی و کانادایی برای بررسی پارامترهایی غیر از (FDR) همکاری داشته‌ایم و این همکاری‌ها تا حصول ادامه خواهد یافت.

کد خبر 428624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.