امید کم زنبورها در آلمان، اوج هیجان در اسپانیا

شب گذشته دیدارهای مهمی در بوندس لیگا برگزار شد و البته لیگ اسپانیا هم با دیدار بارسا مقابل مایورکا ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته در دو دیدار حساس از لیگ آلمان، ابتدا بورسیا دورتموند در ورزشگاه "اسپیریت‌آره‌نا" و با قضاوت "ساشا اشتگمان" مهمان تیم فورتونا دوسلدروف رده شانزدهمی بود.

دورتموندی‌ها که تحت هدایت لوسین فاوره، این فصل در لیگ داخلی نتایج فوق‌العاده‌ای به دست آورده‌اند، حریف سر سختی برای بایرنی‌های پرمدعا در راه کسب عنوان قهرمانی هستند.

زنبورها این فصل در فوتبال آلمان فوق العاده ظاهر شده‌اند و حتی چندین هفته بالاتر از مونیخی‌ها صدر جدول بودند، اما برخی اشتباهات تیمی باعث شد آن‌ها رفته رفته از صدر جدول فاصله بگیرند.

در بازی شب گذشته، دورتموند به سختی و با زحمت از سد دوسلدروف گذشت. تک گل این تیم را "ارلینگ هالند" در دقیقه ۹۵ به ثمر رساند که به عنوان یار تعویضی به بازی آمده بود. این در حالی بود که داور یک گل سالم و یک پنالتی واضح زنبورها را نادیده گرفت.

در آن سوی آلمان، در منطقه باواریا، بایرنی‌های صدرنشین با قضاوت "فیلیکس زووایر" میزبان رقیب قدرتمندی به نام گلاباخ بودند که در جایگاه چهارم جدول و مدعی کسب سهمیه اروپا است.

مونیخی‌ها ابتدا دروازه شان توسط "یوناس هافمن" باز شد که به لطف VAR گل حریف مردود اعلام شد، در ادامه بایرن با گل "جاشوا زیک‌زایی" گل اول را زدند، اما چند دقیقه بعد گلادباخی های جسور با حمله‌های جسته گریخته توسط "پاوارد (گل به خودی) بازی را به تساوی کشاندند.

چشم و هوش و حواس دورتموندی‌های وستفالن به نتیجه بازی بایرن مونیخ - گلادباخ بود چرا که توقف و یا شکست شاگردان فلیک، زنبورها را همچنان برای فتح بوندس لیگا امیدوار نگه می‌داشت. اما پسران بی رحم هانسی فیلیک، به تیم پرتلاش مونشن‌گلاباخ هم رحم نکردند و با وجود غیبت ماشین گلزنی خود (لواندوفسکی) دقیقه ۸۶ با پاس گل پاوارد که گل به خودی زده بود، توسط "لئون گورتسکا" گل دوم و پیروزی بخش را زدند و فاصله خود را با زنبورهای رده دومی در عدد ۷ حفظ کردند.

با این وجود دورتموند هنوز هم شانس قهرمانی دارد، تنها در این صورت که بایرن در دیدارهای بعدی مقابل برمن- فرایبورگ و وولفسبورگ نتایج لازم را کسب نکند و خود زردپوشان با کسب پیروزی در دیدارهای پیش رو، امیدوار به قهرمانی باشد. اتفاقی که با این بایرن آماده دور از ذهن است.

اما در اسپانیا، لالیگا که با دربی سویل، بین سویا و بتیس، پس از اتفاقات مربوط به بیماری کرونا شروع شده بود، ادامه پیدا کرد و یکی از بازی‌های مهم، دیدار مایورکا مقابل بارسا بود.

کاتالان‌های صدرنشین از ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد امروز در ورزشگاه "ایبروستار" در منطقه "پالومار" و با قضاوت "کارلس دل‌سرو گرانده" به مصاف مایورکا رده هجدهمی رفت. آبی اناری‌ها که با ۵۸ امتیاز و ۲ امتیاز بیشتر از رئال مادرید در صدر جدول قرار گرفته‌اند، با اکثر ستارگان خود پا به میدان گذاشتند.

شاگردان کیکه ستین بازی را طوفانی شروع کردند و در دقیقه یک توسط آرتورو ویدال شیلیایی به گل رسیدند. در ادامه هم با درخشش لیونل مسی سه بار دیگر توسط برایتویت، آلبا و مسی به گل رسیدند تا یک برد پرگل را بعد از شرایط کرونایی تجربه و کسب کنند.

در ادامه لالیگا، امشب یکشنبه _ ۲۵ خرداد ماه _ تیم فوتبال رئال مادرید از ساعت ۲۲ در ورزشگاه "آلفردو دی استفانو" میزبان تیم ایبار است. قضاوت این دیدار را "گیلرمو کوآدرا" برعهده دارد.

شاگردان زیدان برای اینکه از کورس قهرمانی در رقابت با بارسا عقب نمانند، باید به هر شکل ممکن از پس ایبار چغر بر بیایند و فاصله پنج امتیازی خود با کاتالان‌ها را دوباره به عدد دو برگردانند.

کد خبر 428574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.