۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
تشخیص کرونا در ۳۰ دقیقه

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که با یک آزمایش ادرار وخون می‌توان طی مدت ۳۰ دقیقه افراد مبتلا به کرونا را شناسایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تشخیص به موقع بیماری همه گیر کرونا، مهمترین راهکار برای کنترل شیوع آن است. به همین دلیل از زمان آغاز شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، محققان در حال بررسی روش‌های مختلف برای تشخیص زود هنگام این بیماری هستند. گروهی از پژوهشگران آمریکایی به تازگی روشی برای تشخیص کرونا ویروس ابداع کرده‌اند که با تحلیل نتایج آزمایش نمونه ادرار، خون یا بزاق فرد می‌تواند تنها در مدت ۳۰ دقیقه ابتلا به کووید -۱۹ را تشخیص دهد.

قبلاً از روش مذکور برای تشخیص ویروس‌های زیکا و ابولا استفاده شده است؛ این روش که RT-LAMP نام دارد، RNA ویروس کرونا را در نمونه‌های آزمایشگاهی بررسی می‌کند. هدف اصلی پژوهش انجام شده، بررسی آزمایش جدید تشخیص بیماری کرونا بود. شیوه‌ای که در حال حاضر برای تشخیص ابتلا به ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، PCR نام دارد. محققان معتقد هستند روش RT-LAMP کم‌هزینه‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر از PCR است.

محققان برای آزمایش این روش، نمونه‌های آزمایشگاهی شبیه سازی شده را که دارای RNA مربوط به SARS-Cov-2 غیرطبیعی بود بررسی کردند. علاوه بر این نمونه‌های آزمایشگاهی با ویروس واقعی نیز در این تحقیق ارزیابی شد؛ پژوهشگران هر دو نوع ویروس غیرطبیعی و طبیعی را با دو روش PCR و RT-LAMP آزمایش کردند.

آن‌ها موفق شدند با استفاده از روش RT-LAMP، ویروس کرونا را در نمونه‌های شبیه سازی در طول مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تشخیص دهد. به گفته پژوهشگران، روش RT-LAMP با دقت ۹۵ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی را تشخیص داد، اما دقت روش PCR ۹۰ درصد اعلام شده بود.

کد خبر 428555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.