صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد نجف‌آباد تنها یک کارمند دارد

رئیس کمیته امداد نجف‌آباد گفت: صندوق قرض الحسنه کمیته امداد نجف‌آباد تنها یک کارمند دارد و این فرد باید همه امور مربوط به ارائه تسهیلات به نیازمندان را پیگیری کند.

‌علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار نفر در قالب ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد نجف آباد هستند، اظهار کرد: هزینه امدادی سالانه این افراد ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی میزان مستمری دریافتی افراد تحت پوشش کمیته امداد نجف آباد را بین ۱۵۰ تا ۵۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در بخش پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نیز طی سال گذشته ۳۴۰ فقره وام به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس اداره کمیته امداد نجف‌آباد با اشاره به اختصاص تنها یک کارمند به صندوق قرض‌الحسنه امداد شهرستان و انجام تمامی مراحل ثبت‌نام و پرداخت این تسهیلات توسط همین شخص گفت: در راستای جلوگیری از موازی‌کاری، از ابتدای سال جاری پوشش بیمه‌ای مددجویانی که پیش از این به طور مستقیم طرف حساب کمیته بوده‌اند قطع شده و پرونده آن‌ها به بیمه سلامت ایرانیان انتقال داده شده و در همین راستا بیش از ۶۷۰ میلیون تومان به اشکال مختلف ارائه خدمات انجام گرفته است.

وی به ارائه ۵۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان برای خرید ۲۵ باب منزل مسکونی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته بیش از چهارصد میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به ۲۰۰ پرونده تعمیر مسکن مددجویان اختصاص داده شده و شاهد پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ صفر درصد نیز در همین بخش بوده‌ایم.

انجام یکصد و بیست مورد نامه‌نگاری با دستگاه‌های خدمات‌رسان به منظور استفاده مددجویان از یک نوبت سهمیه معافیت از پرداخت هزینه انشعاب دیگر موردی بود که طالبی با تشریح آن گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته می‌توان به پرداخت ۸۶۰ میلیون تومان حق بیمه مددجویان شاغل شده، نزدیک به ۴۵۰ میلیون تومان برای ارتقای سطح بهداشت مددجویان در مواردی مانند معاینه، آموزش، خدمات دندان‌پزشکی و درمان بیماری‌های خاص در کنار تأمین مالی ۳۵۰ میلیون تومان کمک تغذیه‌ای به ۶۲۰ دانش‌آموز دچار سوءتغذیه با معرفی شبکه بهداشت و درمان اشاره کرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان نجف‌آباد افزود: کمک‌های ارائه شده به این دانش‌آموزان، در قالب کارت‌های اعتباری ویژه خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد انجام شده و امکان هزینه‌کرد آن خارج از این چهارچوب وجود ندارد.

کد خبر 428453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.