یک هکتار از مراتع منطقه حنا سمیرم دچار حریق شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در یک هکتار از مراتع منطقه حنا و مسعود آباد شهرستان سمیرم خبر داد.‌

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک هکتار از مراتع منطقه حنا و مسعود آباد شهرستان سمیرم بعد از ظهر امروز دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: حریق با اطلاع رسانی بهنگام و تلاش تیم‌ها و عوامل آموزش دیده محلی کمتر از یک ساعت اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی و مرتعی این استان به ویژه در مناطق غربی و جنوبی مستعد وقوع آتش سوزی است، تاکید کرد: ایجاد دو پایگاه دائمی پیشگیری و کنترل حریق در غرب و جنوب استان اصفهان ضروری است.

وی به راه اندازی ۷۰ پایگاه اطفای حریق محلی اشاره و اظهار کرد: این پایگاه‌ها متشکل از تیم‌های هشت نفره است و ۱۵ دستگاه خودرو برای اطفای بهنگام آتش در اختیار این پایگاه‌ها قرار گرفته است؛ همچنین ۲۰۰ نیرو یگان حفاظت منابع طبیعی به طور سیار در عرصه‌ها برای جلوگیری از قطع درختان حضور خواهند داشت.
این چهارمین مورد آتش سوزی مراتع استان اصفهان در یک هفته اخیر است، نخستین آتش سوزی چهارشنبه هفته گذشته در مرتع‌های یحیی آباد شهرستان نطنز و حسن رباط شهرستان میمه رخ داد. شامگاه گذشته نیز کمتر از یک هکتار از مراتع منطقه ونک سمیرم در آتش سوخت. تاکنون نزدیک به ۳.۵ هکتار از مرتع‌های استان اصفهان دچار حریق شده است.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشت ماه نخست سال ۹۸ دو فقره حریق در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های غرب و جنوب و ۶۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان اصفهان از جمله در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت، چادگان، سمیرم، گلپایگان، خوانسار، تیران و کرون، لنجان، نطنز و کاشان اتفاق افتاد.
استان اصفهان با وسعت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه مرتعی، یکصد هزار هکتار جنگل و سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان است.

کد خبر 428259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.