سیاست مدیریت شهری توسعه منابع آبی بازچرخانی شده است

شهردار مشهد با اشاره به نگرانی برخی از توسعه فضاهای سبز به دلیل کمبود منابع آبی گفت: سیاست ما مبنی بر این است که فضای سبز و زیست پذیر بودن شهر مشهد را با استفاده از منابع آبی بازچرخانی شده توسعه دهیم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی در مراسم امضا تفاهم نامه آغاز اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب‌های خاکستری ساختمان‌ها و اماکن عمومی بین شهرداری، آبفا و سازمان نظام مهندسی ساختمان مشهد، اظهار کرد: مجموعه تلاش‌هایی که برای تأمین منابع آبی به ویژه آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از محل بازچرخانی آب‌های خاکستری و پساب انجام شود باید بیش از این باشد.

وی افزود: اهتمامی که شورای شهر مشهد، برای جداسازی آب شرب از آب خام و بازچرخانی آب‌های خاکستری و فعالیت‌هایی که در زمینه کاهش ورودی به مجموعه‌های فاضلاب انجام داده است، می‌تواند به توسعه فضای سبز در اقلیم خشک شهر مشهد کمک کند.

شهردار مشهد با بیان اینکه در مجموع سیاست مدیریت شهری، توسعه فضاهای سبز شهری با استفاده از منابع آبی بازچرخانی شده است، اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات دغدغه افرادی که نگران هستند توسعه فضای سبز تقاضای منابع آبی را افزایش دهد مرتفع شود.

کلائی تصریح کرد: در کنار این مسئله معتقدیم که اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب‌های خاکستری ساختمان‌ها و اماکن عمومی بایستی گام به گام و با برنامه ریزی مبتنی بر آموزش و اطلاع رسانی مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مجموعه فعالیت‌هایی که به لحاظ توسعه‌های زیستی در شهر مشهد انجام شده، این طرح نقطه عطفی در بازچرخانی آب‌های خاکستری است که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب و همکاری سایر دستگاه‌های حاکمیتی به خوبی اجرایی شود.

کد خبر 428192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.