نقش آموزش همگانی در تاب‌آوری جامعه مهم است

رئیس جمعیت هلال احمر آموزش همگانی را یکی از مقوله‌های بسیار مهم در جمعیت هلال احمر دانست و گفت: این مهم در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات به طور خاص پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در خصوص برگزاری انتخاب مجامع جمعیت هلال احمر و وضعیت خانه‌های هلال در سراسر کشور با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های کاربردی بسیار مهم است، اظهار کرد: بخشی از آموزش‌ها ممکن است رسانه‌ای و از طریق صدا و سیما باشد و یا با حضور نیروهای هلال احمر در روستاها به صورت چهره به چهره آموزش داده شود و از این طریق تاب آوری در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید به برگزاری انتخابات مجامع در روز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹، گفت: با توجه به شیوع کرونا در جامعه امروز و شرایط خاص پیش آمده و نگرانی‌هایی که وجود دارد، مجوز برگزاری انتخابات با شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

رئیس جمعیت هلال احمر، افزود: همه ما در اماکن عمومی حضور داریم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موضوع مهمی است که همواره باید به آن توجه کنیم. به خصوص در استان‌هایی که پرخطر اعلام شده باید پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و دستکش، ضدعفونی مکان‌های رأی گیری به صورت کامل رعایت شود و پس از اخذ رأی، شرکت کنندگان در انتخابات محل را ترک کنند.

همتی با تاکید بر بررسی دقیق اعتراضات نامزدها، تصریح کرد: همه بررسی‌ها در باره افراد معترض انجام شده است، اما اگر مورد خاصی وجود داشته باشد، دبیرکل جمعیت هلال احمر در مقام اجرا در این زمینه ورود خواهد کرد.

حضور بازنشستگان در انتخابات مجامع هلال احمر منتفی است

رئیس جمعیت هلال احمر به منتفی شدن حضور بازنشستگان در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر، اشاره کرد و گفت: دیوان عدالت اداری رأی بر عدم ورود بازنشستگان به انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر را صادر کرد و سازمان بازرسی کل کشور هم این موضوع را تأیید کرد. بنابراین از حضور بازنشستگان در این دوره محروم هستیم.
وی گفت: اما بازنشستگان می‌توانند کماکان به انجام خدمات داوطلبانه و امور خیر در هلال احمر ادامه دهند. اگر در آینده قانون و دستورالعمل‌ها تغییر کرد، حتماً امکان حضور بازنشستگان نیز در مجامع هلال احمر وجود خواهد داشت.

بازدید از خانه‌های هلال و استفاده از ظرفیت‌های آن

همتی درباره بازدید از خانه‌های هلال، گفت: جمعه گذشت بازدیدی از یکی از خانه‌های هلال شهرستان شمیرانات داشتیم. کارهای خوبی در این خانه هلال انجام شده و امیدواریم همه استان‌ها به تفکیک، تعداد خانه‌های هلال و کارهایی که در این خانه‌ها از سوی داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر انجام می‌شود را به صورت مکتوب به دبیرکل جمعیت هلال احمر ارائه کنند.
وی افزود: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در مناطق روستایی امکانات خوبی را دارند و می‌توانیم از امکانات آن‌ها برای توسعه فعالیت خانه‌های هلال استفاده کنیم.

همکاری با وزارت آموزش و پرورش

همتی به با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر برای آموزش یک میلیون دانش آموز در قالب کانون‌های دانش آموزی، اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر برای آموزش یک میلیون دانش آموز در قالب کانون‌های دانش آموزی بزودی امضا می‌شود و در این زمینه جمعیت هلال احمر می‌تواند از تجهیزات و امکانات وزارت آموزش و پرورش برای ارائه آموزش‌های همگانی به دانش آموزان استفاده کند.

به گفته وی، برای آموزش دانش آموزان نیازمند تلاش جدی سازمان جوانان و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، برای تولید محتوا و سایر اقدامات به صورت منسجم در زمینه آموزش همگانی هستیم. ممکن است در آغاز کار با مشکلاتی مواجه شویم اما باید تمرکز ما روی جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر باشد. باید در این زمینه از ظرفیت کار داوطلبی استفاده کنیم.

استفاده از فضاهای دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه آموزش‌های همگانی و دپو اقلام امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر درباره استفاده از ظرفیت فضاهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در روستاها، گفت: می‌توان از فضاهای در اختیار آن‌ها برای آموزش همگانی و همچنین دپو اقلام امدادی استفاده کرد که این مهم در روستای کند علیا شمیرانات محقق شده بود.

وی تاکید کرد: اماکنی که در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد باید حداقل در مدت زمان پنج ساله باشد که این موضوع باید در هنگام رایزنی برای همکاری، مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 428083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.