اقدامات دانشگاه صنعتی اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا

معاون روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این دانشگاه با انجام اقدامات پیشگیرانه، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و نیز فعالیت‌های اجتماعی، ترویجی و دانش بنیان، گام های مؤثری را برای مقابله با ویروس کرونا برداشته است.

مجید شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و برگزاری جلسات این ستاد به صورت مستمر، تشکیل ستاد حمایت از دانشجویان به منظور اطلاع یافتن و رسیدگی به مسائل مختلف دانشجویان و برقراری تماس تلفنی با دانشجویان در راستای آرامش روانی، ایجاد حس تعلق به دانشگاه و آگاهی از مشکلات مختلف آن‌ها از جمله اقدامات دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان دستورات ابلاغی وزارت بهداشت و وزارت علوم را برای پیشگیری از بیماری کرونا، منطبق بر پروتکل‌های تدوین شده اجرا کرده است، افزود: اطلاع رسانی و انتشار مستمر اخبار، اطلاعیه‌های دانشگاهی و همچنین آموزش‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از طریق اتوماسیون اداری، فضای مجازی و تبلیغات محیطی، ایجاد پرسشنامه تحت وب سلامت دانشگاهیان در شرایط شیوع ویروس کرونا و پایش آن‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی به دو صورت آنلاین و آفلاین، ارائه خدمات دانشجویی و برگزاری جلسات به صورت مجازی از دیگر اقدامات دانشگاه در این زمینه است.

معاون روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و راهنماهای دفاعیه‌های مجازی تحصیلات تکمیلی و امتحانات جامع تدوین و اقدامات اجرایی مرتبط با آن‌ها انجام و شرایط حضور برای دانشجویان دکتری در آزمایشگاه به صورت کنترل شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده است.

شمس با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای کارکنان دانشگاه، تصریح کرد: حضور و غیاب کارکنان با استفاده از کارت پرسنلی، بدون نیاز به ثبت اثر انگشت انجام می‌شود. همچنین تب سنجی، کنترل اکسیژن خون و پایش سلامت دانشگاهیان حاضر در دانشگاه به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: توزیع مستمر ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی کننده در بین دانشگاهیان و نیز در اماکن پرتجمع و همچنین ضد عفونی و گندزدایی روزانه مراکز و اماکن پرتجمع دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر اقدامات در این زمینه است.

شمس تأکید کرد: در صورت مشاهده افراد مشکوک به کرونا، به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و تا حصول نتیجه سلامت، آن‌ها در قرنطینه به سر می‌برند. همچنین شرایط اسکان دانشجویان خارجی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده و امکان مشاوره تلفنی در راستای گسترش خدمات روانشناختی و درمانی نیز وجود دارد.

معاون روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به انجام فعالیت‌های اجتماعی و ترویجی در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه در دوران کرونا، اظهار کرد: بخشش اجاره بهای واحدهای تجاری مستقر در دانشگاه، برگزاری مسابقات مجازی میان دانشجویان با محورهای مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی فوق برنامه برای دانشجویان و تولید محتوا به مناسبت‌های مختلف در قالب ویدئو کلیپ، موشن گرافیک و پوستر، از جمله فعالیت‌های اجتماعی این دانشگاه در دوران شیوع ویروس کرونا بوده است.

شمس گفت: بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به خانواده دانشجویان نیازمند و آسیب دیده از بحران کرونا، کمک‌های قابل توجهی کرده و همچنین با همیاری مجموعه‌های دانشجویی و گروه‌های جهادی فعال در این حوزه، اقلام غذایی و بهداشتی را جمع آوری و توزیع کرده است.

وی با اشاره به برگزاری گفتگو های مجازی میان استادان و دانشجویان و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، گفت: پس از شناسایی خانواده دانشجویان نیازمند و آسیب دیده از بحران کرونا، بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی اصفهان به آنان کمک‌های ارزشمندی کرده است.

شمس در پایان تصریح کرد: توزیع ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده در مناطق محروم با همیاری مجموعه‌های دانشجویی و گروه‌های جهادی فعال در حوزه سلامت از دیگر اقدامات ارزشمند گروه‌های خودجوش در دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور کاهش آسیب‌های این بحران بوده است.

کد خبر 427912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.