۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
موزه سرامیک افتتاح شد

موزه سرامیک همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور مدیران وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی تهران، پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: موزه سرامیک فرزانه نخستین موزه تخصصی سرامیک در ایران است که به صورت خصوصی اداره می‌شود و مجموعه‌ای از آثار بانوی هنرمند لیلا فرزانه است که با گرته برداری از الگوهای کهن در طرح و ساخت این هنر، بیان امروزی یافته است.

جانفشان در آئین افتتاح این موزه گفت: موزه تخصصی سرامیک می‌تواند محلی برای همفکری و الگوسازی معماران و طراحان باشد. سرامیک هنری برخواسته و برگرفته از دل صنایع دستی بوده و راز ماندگاری آن تولید کاربردی آن در تاریخ معماری ایران است، موضوعی که تمام هنرمندان صنایع دستی در تولید آثار هنری باید به آن توجه داشته باشند و در عین حفظ اصالت محصول تولیدات را به سمت کاربردی بودن سوق دهند.

در مراسم افتتاحیه این موزه، لیلا فرزانه نیز گفت: این موزه با شعار موزه‌ای برای زندگی تلاش دارد تا با رویکردی برهم کنشی با مخاطب و به گونه‌ای رویداد محور مؤکد نقش مؤثر موزه‌ها در زندگی افراد و همچنین جایگاه هنر و به طور اخص سرامیک در زندگی مدرن شهری باشد.

انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و همچنین برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در اهم فعالیت‌های پیش روی این موزه قرار دارد. همچنین این موزه میزبان علاقه مندان برای بازدید عمومی است. موزه سرامیک در محله نیاوران واقع شده و از ساعت ۹ الی ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.

کد خبر 427882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.