ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از واگذاری پروژه آماده‌سازی و ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد به سازندگان و انبوه‌سازان در ۶ استان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، شرکت بازآفرینی شهری ایران متعهد به تولید ۱۴۵ هزار مسکن است، گفت: مشارکت در آماده‌سازی و ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن در اراضی و املاک این شرکت از طریق فراخوان در ۶ استان به سازندگان، انبوه‌سازان و فعالان بخش مسکن واگذار می‌شود.

عضو هیأت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه متن آگهی فراخوان پروژه‌های آماده‌سازی و مشارکت در ساخت از طریق روزنامه‌های اخبار اقتصادی و همشهری در تاریخ ۱۸ و ۲۰ خردادماه به چاپ می‌رسد، افزود: پروژه‌های سفیدرود رشت (گیلان)، مرادآباد چابهار (سیستان و بلوچستان)، کلاک کرج (البرز)، حکیم الهی سمنان (سمنان)، شهید رجایی شوشتر (خوزستان) و پردیسان قم (قم) از جمله پروژه‌هایی هستند که در ا ین دوره برای آماده‌سازی و ساخت به متقاضیان عرضه شده است.

او عنوان کرد: به انبوه‌سازانی که در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با استفاده از فناوری‌های نوین مبادرت به ساخت و ساز کنند، تسهیلات نوسازی به ازای هر واحد به ترتیب ۲۵۰، ۲۳۰و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق بانک عامل پرداخت خواهد شد. این تسهیلات برای سایر شهرها ۱۸۰ میلیون تومان می‌باشد.

شفیعی تسهیلات نوسازی برای سازندگان حرفه‌ای و توسعه‌گرا (بدون استفاده از فناوری‌های نوین) را به ترتیب در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۲۰۰، ۱۸۰ و ۱۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در سایر شهرها انبوه‌سازان و توسعه‌گران ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت می‌کنند.

کد خبر 427698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.