پلی کریستالی چین؛ جاذبه پساکرونا

کلانشهر چونگ کینگ میزبان تفرجگاهی شگفت‌انگیز بر فراز آسمان‌های چین است که پس از هشت سال ساخت و ساز آماده پذیرایی از گردشگرانی از سراسر دنیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران چشم‌اندازی بسیار شگفت‌انگیز بر فراز آسمان‌های شهر چونگ‌کینگ ایجاد کرده‌اند که بازدیدکنندگان را روی پوششی شیشه‌ای به سمت جلو هدایت می‌کند. پوشش شیشه‌ای این سازه بی‌نظیر فضایی بسیار هیجان‌انگیز و تا حدودی ترسناک در حین قدم زدن در آسمان را برای کاربران به وجود می‌آورد و چشم‌اندازی زیبا از رود یانگ‌تسه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این گذرگاه تونل‌مانند در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است، ۳۰۰ متر طول دارد و در هر روز می‌تواند پذیرای سه هزار بازدیدکننده باشد.

معماران تفرجگاه جدید چونگ‌کینگ را بر فراز چهار آسمان‌خراش شهر بنا کرده‌اند و باغ‌های متعدد، سالن‌های غذاخوری مجلل، یک کافه، فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف در طول سال، استخری عظیم و هتلی زیبا را در آن وسازه‌های زیر آن جای داده‌اند. مقامات رسمی چونگ‌کینگ در نظر دارند پس از پایان کامل محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا پل کریستالی شهر را به عنوان بهترین جاذبه شهری در معرض عموم مردم قرار دهند و پذیرای گردشگرانی از سراسر دنیا باشند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در آسمان‌خراش افقی چونگ‌کینگ به کاوش بپردازند؛ این افراد با ورود به ساختمان کریستالی با نمایشگاهی مواجه می‌شوند که تاریخچه شکل‌گیری و توسعه شهر چونگ‌کینگ را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. سپس افراد به یک بالابر برقی وارد می‌شوند و پس از حدود ۵۲ ثانیه به انتهای ساختمان و ابتدای پل کریستالی می‌رسند. در طبقه چهل و هفتم ساختمان، جهانی شگفت‌انگیز به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود که تجربه حس زندگی در کره مریخ را در آن‌ها زنده می‌کند. در قسمت پایانی نمایشگاه، مردم ابتدا از یک پارک سرسبز زیبا عبور می‌کنند و به فضای باز پل کریستالی می‌رسند که در آن‌جا می‌توانند از تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف و رودخانه یانگ‌تسه نهایت لذت را ببرند.

کد خبر 427690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.