۴۰۰ واحد آبکاری مشهد به شهرک صنعتی "کلات" منتقل می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی از انتقال ۴۰۰ واحد آبکاری مشهد به شهرک صنعتی "کلات" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تورج همتی صبح امروز با حضور در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه توسعه صنایع در اطراف مشهد با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین برای ساماندهی کارگاه‌های مزاحم شهری نیز برنامه‌ریزی خوبی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بارگذاری بسیاری از صنایع در منطقه غرب مشهد توسعه صنایع در قطب مخالف آن وبه ویژه در حوزه شهر فریمان در دستور کار است، اضافه کرد: این امر به منظور تعدیل فشار بر منابع و محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست مشهد همچنین به جابجایی صنایع آبکاری مشهد به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: برای این امر در شهرک صنعتی "کلات" محلی در نظر گرفته شده تا ۴۰۰ واحد آبکاری را به این شهرک با هماهنگی دادستانی منتقل کنیم.

وی در خصوص ساماندهی رودخانه"کشف‌رود" نیز گفت: برای این امر رایزنی‌هایی را با سازمان محیط زیست برای تأمین اعتبار انجام داده‌ایم و به زودی اجرایی خواهد داشت، باید توجه داشت که محیط زیست نسبت به وضعیت این رودخانه موضع انفعالی ندارد.

همتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت مدیریت پسماند در مشهد مناسب است، اضافه کرد: اما چنانچه بخواهیم شرایط را روز به روز بهبود بخشیم و همواره شاهد حس سرزندگی در مشهد باشیم باید برای مشارکت مردم در همه امور برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

کد خبر 427638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.