تهدید برزیل به خروج از سازمان بهداشت جهانی

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، پس از متهم کردن سازمان بهداشت جهانی به داشتن رفتار تعصبی و سیاسی، خروج کشور خود از این نهاد را خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از اینکه سازمان ملل متحد به دولت‌های سراسر دنیا نسبت به خطرات احتمالی حذف محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا قبل از کنترل آن هشدار داد، بولسونارو اعلام کرد که خواه سازمان بهداشت جهانی دست از رفتارهای متعصبانه خود بردارد یا نه، برزیل از این نهاد خارج خواهد شد. تهدید بولسورنارو به ترک سازمان بهداشت جهانی قبل از اینکه تعداد مرگ‌های ناشی از کووید -۱۹ در این کشور به بیش از ۳۵ هزار نفر برسد، اتفاق افتاد.

رئیس جمهور برزیل از شدت اعمال محدودیت‌ها کاست، اقدامات مقامات رسمی کشور مبنی بر مجبور کردن مردم به ماندن در خانه را محکوم کرد و اثرات داروهای کلروکین و هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری و درمان بیماری کووید -۱۹ را مورد تاکید قرار داد.

اگرچه ویروس کرونا در کشور برزیل بی‌رحمانه یکه‌تازی می‌کند و با آلوده کردن بیش از ۶۷۰ هزار نفر از جمعیت این کشور، آن را پس از ایالات متحده آمریکا در رده دوم جهان از نظر میزان گسترش کووید -۱۹ قرار داده است، با این وجود، بولسونارو با مقدم دانستن اقتصاد بر خطرات احتمالی سلامت عمومی از مقامات رسمی خواسته است هرچه زودتر تمام محدودیت‌ها را لغو کنند.

اقدام بولسونارو به کم ارزش دانستن سلامت عمومی، در مقایسه با اقتصاد، انتقادات زیادی را به دنبال داشته است تا جایی که برخی از منتقدان رئیس جمهور برزیل را به سواستفاده از این بحران برای تضعیف نهادهای دموکرات متهم کرده‌اند.

کد خبر 427527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.