۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کلاد هیتر، مسیح سینما درگذشت

"کلاد هیتر" بازیگر نقش عیسی مسیح در فیلم "بن هور" درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از هالیوود ریپورتر، کلاد هیتر خواننده مشهور اوپرا که در فیلم "بن هور" در نقش عیسی مسیح ظاهر شد، در سن ۹۲ سالگی درگذشت. این هنرمند پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی مدت در بیمارستان سنت‌مری سانفرانسیسکو فوت کرد.

ستون‌نویس  شایعات هالیوود در سال ۱۹۵۸ درباره چگونگی انتخاب این بازیگر برای ایفای نقش حضرت مسیح، نوشته است: "در حین اجرای موسیقی در شهر رم، سازندگان فیلم بن‌هور محو صدای باشکوه و چهره معنوی او می‌شوند و بدین ترتیب هیتر یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های سینما کلاسیک را از آن خود کرد. "

البته در آن زمان طبق قانون انگلیس، در صورتی که حضرت مسیح شخصیت ثانویه یک اثر بود، سازندگان حق نداشتند برای آن بازیگر دیالوگی در نظر بگیرند و یا صورت او را نشان دهند. بدین ترتیب عیسی در فیلم بن هور تنها از پشت سر جلوی دوربین حاضر می‌شد.

بن هور (۱۹۵۹) فیلمی حماسی-درام به کارگردانی ویلیام وایلر است که یکی از پرآوازه‌ترین و با شکوه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود. این فیلم که اقتباسی از رمانی به همین نام، نوشته لو والاس است، ۱۱ کسب جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد و از سوی بنیاد فیلم آمریکا به عنوان دومین فیلم برتر ژانر حماسی تاریخ سینما معرفی شده است.

کد خبر 427403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.