سیکو تحولی در صنعت ساعت سازی جهان

سیکو هولدینگ، یک شرکت بزرگ ژاپنی است که در زمینه‌های مختلف طراحی و تولید ساعت، دستگاه‌های الکترونی، نیمه‌هادی‌ها، جواهرات و تجهیزات اپتیک فعالیت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیکو (Seiko) دارای بیش از یک قرن سابقه در صنعت ساعت سازی است؛ هولدینگ سیکو امروز به عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه سیکو در میناتو توکیوی ژاپن فعالیت می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که اولین ساعت‌های کوارتز جهان را تولید کرده است. در ادامه شما را با تاریخچه تأسیس شرکت سیکو و محصولات آن بیشتر آشنا می‌کنیم:

تاریخچه تأسیس شرکت سیکو

"کینتارو هاتوری" در سال ۱۸۸۱ و زمانی که ۲۱ ساله بود شرکتی تأسیس کرد که بعدها عنوان برند جهانی سیکو را به خود اختصاص داد. او در ابتدا یک فروشگاه ساعت به نام "K. Hattori" در توکیو راه اندازی کرد. هاتوری ساعت‌ها را از یک وارد کننده در یوگوهاما خریداری و در فروشگاه خود عرضه می‌کرد. با افزایش تعداد ساعت‌ها و تنوع محصولاتی که هاتوری عرضه می‌کرد، فروشگاه او با سرعت زیادی به شهرت رسید. موفقیت او در این زمینه باعث شد وارد صنعت ساعت‌سازی شود. در سال ۱۹۸۲ اولین کارگاه هاتوری به نام "Seikosha" تأسیس شد. محصولات اولیه این کارگاه ساعت‌های دیواری بود که هشت هفته پس از تأسیس کارگاه با برند Seikosha وارد بازار شد.

ساعت‌های جیبی سیکو

چند سال پس از تولید ساعت‌های دیواری، اولین ساعت جیبی سیکوشا در سال ۱۸۹۵ تولید شد. در ۱۵ سال اول تولید ساعت‌های جیبی، موفقیت چندانی برای برند ژاپنی حاصل نشد، اما در سال ۱۹۱۰ این روند تغییر کرد. توسعه فناوری‌های جدید در تولید ساعت‌ها باعث شد اولین نشانه‌های سود دهی از بازار ساعت‌های جیبی، خود را نشان دهد. در این دوره زمانی صادرات محصولات سیکو نیز آغاز شده و چین به عنوان اولین مقصد انتخاب شد. چینی‌ها در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم توانایی خرید و وارد کردن ساعت دیواری را از آلمان نداشتند؛ به همین دلیل محصولات سیکوشا را می‌خریدند. کنیتارو در سال ۱۹۳۴ از دنیا رفت و پسر بزرگ‌تر او به عنوان مدیر شرکت مشغول کار شد و به کارخانه‌های خصوصی دیگر مجوز داد ساعت‌هایی با برند سیکو تولید کنند.

نوآوری در تولید ساعت سیکو

سیکو در سال ۱۹۵۶ قطعه‌ای به نام Diashovk را برای استفاده در ساعت‌ها پیشنهاد داد؛ در سال ۱۹۵۹، اولین ساعت خودکار سیکو به نام Gyro Marvel به بازار عرضه شد. این برند ژاپنی برای سیستم کوک خودکار از نام Magic Lever استفاده کرد. در سال ۱۹۶۰ یکی از مشهورترین خانواده محصولات سیکو با نام Grand Seiko تولید شد. این ساعت دقت، شفافیت و ماندگاری بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر داشت. سیکو در سال ۱۹۶۵ نیز اولین ساعت مخصوص غواصی را در ژاپن به بازار عرضه کرد که تا ۱۵۰ متر در برابر نفوذ آب مقاومت داشت. این شرکت در سال ۱۹۷۵ نیز اولین ساعت کوارتزی دیجیتال با کاربرد چندگانه را وارد بازار کرد که قادر بود زمان را تا یک دهم ثانیه محاسبه کند.

تحولی در محصولات سیکو

شرکت سیکو در سال ۱۹۸۲ محصولی به نام Seiko TV که یک صفحه سیاه و سفید LCD داشت را تولید کرد؛ عنوان "کوچک‌ترین تلویزیون جهان" برای این ساعت انتخاب شد. دیگر محصولات این برند، ساعت مچی Seiko Computer، LCD Pocket Color Television و Voice Note بود که قابلیت ضبط یادداشت‌های صوتی را تا هشت ثانیه داشت. همچنین اولین ساعت مچی مجهز به ابزار ذخیره سازی اطلاعات به نام UC-2000 نیز در سال ۱۹۸۴ معرفی شد. این ساعت توانایی ذخیره دو هزار کارکتر را داشت و شماره تلفن، آدرس، یادداشت یا برنامه زمان‌بندی را تا یک ماه ذخیره می‌کرد.

تولیدات اخیر سیکو

سیکو در سال ۲۰۰۵ نوعی ساعت آنالوگی به بازار عرضه کرد که قابلیت هماهنگ شدن با سه موج ایستای کشورهای ژاپن، آلمان و ایالات متحده را داشت. این شرکت در سال ۲۰۰۶ نیز اولین ساعت جهان را که دارای جوهر الکترونیکی بود، معرفی کرد؛ ساعت جدید اطلاعات زمان و موارد دیگر را در صفحه‌ای بزرگ به کاربر نشان می‌داد و از همه زوایا به خوبی دیده می‌شد. این ساعت موفق به دریافت جایزه Grand Prix de Geneve شد. با ورود به دهه ۲۰۱۰، تولید ساعت‌هایی با کاربری خاص در شرایط دشوار، بیش از پیش در فهرست فعالیت‌های سیکو قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۰ نیز فناوری EPD برای صفحه نمایش ساعت‌ها توسط سیکو معرفی شد. این سیستم تمام مزایای جوهر الکترونیکی را به همراه کیفیت بالاتر در نمایش داده‌ها به کاربر ارائه می‌کرد. از دیگر موفقیت‌های برند سیکو در سال‌های اخیر می‌توان به تولید ساعت‌های خورشیدی مجهز به GPS اشاره کرد. سیکو در سال ۲۰۱۲، محصولی به نام Astron GPS Solar را معرفی کرد که از دریافت کننده GPS اختصاصی و کم مصرف خود در آن استفاده کرده بود.

کد خبر 427357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.