رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان به بانک مرکزی در خردادماه شتاب می‌گیرد

مشاور سازمان توسعه تجارت ایران و نماینده این سازمان در کمیته نظارت و مدیریت ارز، پیش‌بینی کرد رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان به بانک مرکزی در خردادماه شتاب بگیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، عباس عبدالخانی اظهار کرد: با توجه به الزام بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان به بانک مرکزی و با توجه به کاهش فاصله بین نرخ ارز نیمایی با نرخ ارز آزاد و نزدیک شدن به آخرین مهلت صادرکنندگان جهت ایفای تعهدات خود (پایان تیرماه) و شروع تولید واحدها بعد از بحران کرونا، پیش‌بینی می‌شود طی خردادماه، رفع تعهدات صادرکنندگان به نظام بانکی نسبت به ماه‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی افزود: میزان صادرات غیرنفتی کشورمان در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین‌ماه رشد مطلوبی داشته و با عنایت به بازگشایی مرزهای ایران با کشورهای همسایه، به نظر می‌رسد رشد صادرات در ماه جاری سرعت بیشتری بگیرد.

مشاور سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، ایفای تعهدات بانکی فعالان تجاری، وظیفه‌ای ملی قلمداد می‌شود و صادرکنندگان در صورت ایفای تعهدات ارزی خود، می‌توانند از مشوق‌ها و خدمات دولتی استفاده کنند.

عبدالخانی از صادرکنندگان درخواست کرد در رفع تعهدات ارز صادراتی خود با بانک مرکزی تسریع کنند تا ارز نیمایی حاصله برای تأمین و واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی استفاده شود.

کد خبر 427280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.