۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
"من یک درخت هستم"

انیمیشن کوتاه "من یک درخت هستم" با هدف آموزش راهکارهای حفاظت محیط زیست و حفظ درختان به زبان ساده برای کودکان تولید شده است. قصه این اثر در مورد تلاش یک پسر نوجوان در برابر دوستانش برای حفظ یک درخت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "من یک درخت هستم" نام جدیدترین ساخته امید سیفی است. این کارگردان جوان سینمای ایران کار خود را با ساخت آثار کوتاه و تجربی آغاز کرد و جدیدترین ساخته او موفقیت‌های بین‌المللی بسیاری کسب کرده است.

به گفته سیفی او که در ابتدا از کامپیوتر به عنوان سرگرمی استفاده می‌کرد با دیدن کلیپ‌های تلویزیون نگاهش به کامپیوتر تغییر کرده و آن را یک وسیله یادگیری در نظر گرفت و بدون هیچ معلم و آموزشی بکارگیری نرم‌افزارهای ساخت کلیپ را یاد گرفته است. این کارگردان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: "در سال‌های نوجوانی بسیاری از نرم افزارها را به صورت تجربی یاد گرفتم. در کل همیشه برایم سوال پیش می‌آمد که فلان چیز چطوری انجام می‌شود و بعد به دنبال یادگیری آن می‌رفتم. به عنوان مثال در همان سال از دست خط خودم فونت ساختم که قابلیت نگارش روی نرم افزارهای مختلف را داشت."

او که علاقه زیادی به این جعبه جادویی پیدا کرده تاکید می‌کند: "در نهایت بعد از دو سال با انیمیشن آشنا و مثل همیشه دنبال نرم افزارهایی گشتم که با آن‌ها بتوان انیمیشن ساخت. کار کردن با بسیاری از نرم‌افزارها برایم دشوار بود، اما شبانه روز وقتم را صرف کردم تا اینکه وقتی ۱۵ سال داشتم یک کار کوتاه ساختم."

این هنرمند جوان ادامه می‌دهد: آخرین اثر من یعنی "من یک درخت هستم" به جشنواره بین‌المللی زاگرب که یکی از چند جشنواره برتر در زمینه انیمیشن است راه یافت و تا به امروز به ۲۸ جشنواره بین‌المللی و به جشنواره‌های  چهار قاره راه پیدا کرده است. همچنین در دو جشنواره First-Time Filmmaker Sessions و Avaloni International Film Festival کشور آمریکا رتبه نخست را به دست آورد. در یکی از این جشنواره‌ها بر اساس رأی مردمی "اثر من یک درخت هستم " برگزیده شد.

کد خبر 427183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.