روابط تجاری اصفهان و مسقط همچنان ادامه دارد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرحی در مرکز پژوهش‌ها مورد مطالعه قرار گرفته تا به وسیله آن بتوان آن دسته از بخش خصوصی که می‌توانند در زمینه دیپلماسی شهری و روابط بین‌الملل فعال بوده و با پیوستن به این تعاملات منافع اقتصادی کسب کنند را شناسایی کنیم.

کوروش خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش تعداد خواهرخوانده‌ها یا عضویت بیشتر در تعداد شبکه‌های مختلف نمی‌تواند اصفهان را به شهری موفق در حوزه بین‌المللی تبدیل کند، اظهار کرد: خواهرخواندگی یا انواع شبکه‌های بین‌المللی همگی زیرساخت‌هایی هستند که هنگام بهره‌برداری مردم از آن‌ها دارای ارزش خواهند بود.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط و تعامل بیشتر بخش خصوصی فعال در شهر اصفهان با همتایان خود در شهرهای خواهرخوانده، افزود: هدف اصلی خواهرخواندگی رفت و آمد هیئت‌های بازرگانی و برگزاری تورهای مختلف در شهرهای خواهرخوانده است اما خواهرخواندگی اصفهان با بعضی از شهرها تنها در حد حرف مانده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بدون حضور بخش خصوصی در تعامل اصفهان با شهرهای خواهرخوانده هیچ چشم‌اندازی برای خواهرخواندگی‌ها نمی‌توان دید، تصریح کرد: نهادهای دولتی یا شهرداری‌ها اگر بخواهند در این زمینه ورود پیدا کنند، خواهرخواندگی تنها در حد یک حرف و یک یادبودی که به دیوار زده می‌شود باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: طرحی در مرکز پژوهش‌ها مورد مطالعه قرار گرفته تا به وسیله آن بتوان آن دسته از بخش خصوصی که می‌توانند در زمینه دیپلماسی شهری و روابط بین‌الملل فعال بوده و با پیوستن به این تعاملات منافع اقتصادی کسب کنند را شناسایی کنیم.

خسروی خاطرنشان کرد: اگر این دسته افراد شناسایی و بکارگیری شوند یقیناً می‌توانیم به توسعه روابط بین‌المللی اصفهان امیدوار باشیم.

وی به تجربه مثبت در خواهرخواندگی اصفهان و مسقط اشاره و اضافه کرد: این روابط همچنان ادامه دارد و همان تیمی که پیشتر در اصفهان میزبان هیئتی از عمان بود، اکنون در این کشور شوروم بزرگی برپا کرده و در آن محصولات شهر اصفهان را عرضه می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان کشورهای حاشیه خلیج فارس را مقصد مناسبی برای صادرات محصولات تجار اصفهانی دانست و افزود: باید به این هدف دست یابیم که پایگاه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف مانند صنایع غذایی، صنایع خلاق حوزه، محصولات دانش بنیان و حوزه‌های فرهنگی و هنری ایجاد شده و فعالان این عرصه برای رسیدن به بازار بین‌المللی حاصل از دیپلماسی شهری با یکدیگر رقابت داشته باشند.

اصفهان به شبکه شهرهای یادگیرنده می‌پیوندد

وی در رابطه با اهمیت پیوستن اصفهان به شبکه‌های بین‌المللی، ادامه داد: بزودی اصفهان برای پیوستن به شبکه شهرهای یادگیرنده اقدام خواهد کرد؛ با پیوستن به این شبکه بین‌المللی طرح توان هفت شهرداری و محتواهای تولیدی تیم‌های آموزشی شهر وارد بازارهای جهانی خواهند شد تا در اولین گام بتوانیم این محصولات را برای شهرهای فارسی زبان دنیا ارائه کنیم.

خسروی اظهار کرد: از دوره گذشته شورا پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق آغاز شد و در این دوره ادامه پیدا کرد تا بدین وسیله بتوانیم شاهد افزایش تعاملات میان هنرمندان و صنعتگران اصفهانی با فعالان دیگر شهرهای دنیا باشیم.

محور کارآفرینی اصفهان تعاملات را تسهیل می‌کند

وی با تاکید بر لزوم تسهیل در فرایند دسترسی فعالان حوزه‌های مختلف کارآفرینی اصفهان به یکدیگر، گفت: اصفهان محدوده‌ای ۲۲۰ کیلومتر مربعی دارد که با اضافه شدن حریم شهر، این محدود به ۵۵۰ کیلومتر مربع افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین پراکندگی فعالان کارآفرینی در تمام سطح شهر، تعامل میان آن‌ها را سخت خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با هدف جلوگیری از پراکندگی نوآوران و شتاب دهنده‌ها در فضای گسترده شهر، محور و مکانی برای پاتوق این فعالان در شهرهای دنیا درنظر گرفته می‌شود که سعی شده این الگو با ایجاد محور کارآفرینی اصفهان، در این کلانشهر نیز پیاده شود.

کد خبر 427178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.