سرانه فضای سبز قزوین ۱۴.۹۷ مترمربع است

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با در نظر گرفتن جمعیت ۴۱۶ هزار نفری قزوین، سرانه فضای سبز این شهر ۱۴.۹۷ مترمربع است که نسبت به سرانه استاندارد ملی، رقم قابل قابل قبولی است.

حمید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مساحت فضای سبز این شهر اظهارکرد: مساحت فضای سبز قزوین با احتساب بوستان ملی باراجین به وسعت ۳۳۰ هکتار، ۶۲۳ هکتار است.

وی افزود: با در نظر گرفتن جمعیت ۴۱۶ هزار نفری قزوین، سرانه فضای سبز این شهر ۱۴.۹۷ مترمربع است که نسبت به سرانه استاندارد ملی رقم قابل قابل قبولی است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قزوین افزود: مساحت بوستان‌های قزوین ۸۴ هکتار است که با این مساحت سرانه تفرجگاهی و تفریحی این شهر دو مترمربع به ازای هر شهروند قزوینی است که باید افزایش یابد.

رحمانی با بیان اینکه مساحت فضای سبز معابر این شهر ۶۰ هکتار و مساحت لچکی‌ها و قطعات کوچک هشت هکتار است، خاطرنشان کرد: این شهر با برخورداری از ۱۲ هکتار فضای سبز میدانگاهی، ۷۵ هکتار کمربند سبز، ۷۳ بوستان و ۴۸ بوستان اختصاصی کودکان از موقعیت مناسبی برای استراحت و تفریح شهروندان و جذب گردشگر برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد آب مصرفی فضای سبز آب چاه و خام است، گفت: پنج درصد آب مصرفی در فضای سبز، آب شرب است که در آبخوری‌های داخل بوستان‌ها و سرویس بهداشتی‌ها مصرف می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به بودجه اختصاص یافته به فضای سبز شهر قزوین در سال ۹۹، اظهار کرد: ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش اختصاص داده شده که از این میزان حدود ۲۴ میلیارد تومان صرف ردیف‌های جاری و ۱۲ میلیارد تومان صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود.

کد خبر 427049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.