نتایج تست کرونای بازیکنان باشگاه ها باید به هیئت پزشکی ورزشی ارسال شود

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: باشگاه‌ها باید نتایج تست کرونای باریکنانشان را به هیئت پزشکی ورزشی به عنوان نماینده و ناظر فدراسیون پزشکی ورزشی در استان‌ها و همچنین سازمان لیگ به صورت کتبی ارسال کنند.

احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن سپاهان و یک بازیکن ذوب آهن، اظهار کرد: باشگاه‌ها خودشان در رأس امور اقدام به انجام تست‌های کرونا از آزمایشگاه‌هایی که توسط سازمان لیگ معرفی شده می‌کنند. در بررسی‌های اولیه تست هر دو تیم سپاهان و ذوب آهن منفی بود، ولی در آزمایش‌های تکمیلی هر دو تیم اعلام کردند که موارد مثبتی را پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سپاهان و ذوب آهن خبر مثبت شدن تست بازیکنان‌شان را هنوز به طور رسمی به ما اعلام نکرده‌اند، افزود: به طور اصولی باشگاه‌ها باید این نتایج را به هیئت پزشکی ورزشی به عنوان نماینده و ناظر فدراسیون پزشکی ورزشی در استان‌ها و همچنین سازمان لیگ به صورت کتبی ارسال کنند و در نهایت سازمان لیگ نیز نتایج را برای فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال کند تا این آزمایش‌ها دوباره بررسی و اگر تأیید شد بازیکن و یا آن تیم به قرنطینه بروند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا زمانی که تاییدیه هیئت پزشکی ورزشی استان و فدراسیون پزشکی ورزشی پای نتایج تست‌های بیماری کووید ۱۹ نباشد، نمی‌توان آن‌ها را قطعی تلقی کرد.

باقری مقدم در پاسخ به این سوال که آیا باید نماینده‌ای از هیئت پزشکی ورزشی در نمونه‌گیری اعضای تیم‌ها حضور داشته باشد؟ تصریح کرد: متأسفانه در پروتکل چنین چیزی پیش بینی نشده است، البته روز گذشته نماینده‌ای از هیئت پزشکی ورزشی در محل آزمایش اعضای تیم فوتبال ذوب آهن حضور داشت. معتقد هستیم ناظر ما باید در نمونه‌گیری تیم‌ها حضور داشته باشد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان درباره اینکه آیا آزمایشگاه‌های خاصی که مورد قبول این هیئت است به باشگاه‌ها معرفی کرده‌اند یا خیر، گفت: از هیئت پزشکی ورزشی در خصوص آزمایشگاه‌های معتبر استعلام نشده و ما هم آزمایشگاهی را معرفی نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغاتی از سوی سازمان لیگ و فدراسیون جهت نظارت بر روند تست کرونای اعضای باشگاه‌ها رسیده است یا خیر، اظهار کرد: تاکنون برای نظارت بر فرآیند آزمایش‌ها در تیم‌های فوتبال به هیئت پزشکی ورزشی ابلاغ و اعلام رسمی نشده است.

کد خبر 426856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.