تولید سالانه ۱۱میلیون لیتر شیر در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: چربی شیر ضد سرطان است و کلسیم آن به صورت ۱۰۰ درصد جذب بدن می‌شود، به همین دلیل این ماده غذایی در رسته مواد غذایی فراسودمند محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی ضمن تبریک روز جهانی شیر با اشاره به این نکته که عدم مصرف شیر باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد، اظهار کرد: چربی شیر ضد سرطان بوده و کلسیم آن به صورت ۱۰۰ درصد جذب بدن می‌شود، به همین دلیل این ماده غذایی در رسته مواد غذایی فراسودمند محسوب می‌شود.

وی افزود: کشور در چهار دهه اخیر پیشرفت خوبی در زمینه تولید شیر داشته و از حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن در ابتدای انقلاب، به بیش از ۱۱ میلیون تن در سال ۹۸ رسیده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گستردگی دامنه اشتغال در صنعت شیر گفت: حدود ۱۵ میلیون تن ذرت علوفه‌ای در کشور تولید می‌شود و کشاورزان بسیاری در این عرصه فعالیت می‌کنند. سالانه حدود ۱۸ میلیون تن غلات و کنجاله در کشور جا به جا می‌شود، ۱۱ میلیون تن شیر تولید می‌شود که با تانکرهای ۲۰ هزار لیتری حمل می‌شود و نشان دهنده اشتغالزایی بالای این محصول است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: امیدوارم علی‌رغم شرایط سختی که در ابتدای سال در کشور داشتیم، به یک شرایط پایدار در تولید و تأمین نهاده‌ها و در نهایت سود اقتصادی برای دامداران و افزایش سرانه مصرف برای مصرف‌کنندگان برسیم.

رضایی با اشاره به صادراتی بودن شیر، تصریح کرد: در سال ۹۸ و بر اساس آمار گمرک بیش از ۷۰۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی و بیش از ۵۰ هزار تن پودر شیرخشک از کشور به مقاصد صادراتی ارسال شده است.

وی درباره تولید کره در کشور خاطرنشان کرد: طرح بزرگی را در رابطه با کره در کشور شروع کرده‌ایم و در حال رایزنی با دولت هستیم تا از محل منابع تولید داخل، کره مورد نیاز را تأمین کنیم اما با توجه به رشد چشمگیری که در تولید شیر داشتیم، قابلیت خودکفایی یا بی‌نیازی به واردات کره در کشور وجود دارد.

کد خبر 426673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.