همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس برگزار می‌شود

همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس با هدف دستیابی به چارچوب‌هایی برای پیگیری مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از کمیته رسانه‌ای همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس، مسعود اخوان فرد دبیر کمیته علمی این همایش اظهار کرد: همایش بین‌المللی "مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس" در تاریخ چهارم و پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، امام صادق (ع)، شهید بهشتی وسایر مراکز علمی، سازمان‌های کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در این همایش بین‌المللی به چارچوب‌هایی دست پیدا کنیم که برای وزارت امور خارجه و قوه قضائیه در پیگیری مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس و همچنین ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس کمک کند.

اخوان فرد با تأکید بر ضرورت ایجاد جبهه حقوقی- بین المللی در جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری مطالبات دفاع مقدس و شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: مستندسازی و جمع آوری اسناد مربوطه یکی از ضرورت‌های تحقق این موضوع است که امیدواریم در این همایش به آن دست پیدا کنیم.

دبیر کمیته علمی همایش مطالبات حقوقی- بین‌المللی دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «چرا مردم انگلیس، فرانسه و آلمان نباید بدانند که دولت‌هایشان در ۸ سال جنگ برعلیه ملتی بنام ملت ایران چه کردند» اظهار کرد: انعکاس مظلومیت ملت ایران و افشای نقش دولت‌های حامی صدام در جنایت علیه ملت ایران از دیگر اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی است.

وی با تشریح محورهای این همایش گفت: تبیین عملکرد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در جنگ تحمیلی، تبیین عملکرد دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای حامی رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی، تبیین خسارت‌ها و غرامت‌های ناشی از عملکرد حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم بعث صدام درجنگ تحمیلی سه محور اصلی است که به مطالبات حقوقی دفاع مقدس می‌پردازد.

رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان کشور پیگیری حقوقی-بین المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از دولت آمریکا را محور ویژه و کلیدی این همایش معرفی کرد و توضیح داد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان اصلی دوران دفاع مقدس نقش بی‌نظیری در نفوذ معنوی انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت در جهان داشته است و به عنوان نماد محور مقاومت به شمار می‌رود و امیدواریم در این همایش بین‌المللی، نحوه پیگیری حقوقی-بین المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید مجاهد ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان از دولت آمریکا را تدوین کنیم.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس همچنین درباره ارکان این همایش گفت: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رئیس شورای سیاستگذاری این همایش، سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس همایش، امیرسرتیپ پورشاسب دبیر همایش و سردار کبیری دبیر کمیته اجرایی همایش هستند.

وی با اشاره ساختار کمیته علمی این همایش تاکید کرد: کمیته علمی متشکل از ۶ کارگروه با عنوان حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل، اقتصاد، سرمایه انسانی و اجتماعی، محیط زیست و سلامت می‌باشد که با حضور اساتید خبره و کاردان تشکیل شده است.

اخوان فرد افزود: اساتید و پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات را تا ۱۵ مهر ماه و اصل مقالات را تا پانزدهم دی ماه ۱۳۹۹ از طریق پایگاه اینترنتی www.paydari.ir ارسال کنند.

کد خبر 426637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.