دارندگان سهام عدالت تسهیلات نقدی دریافت نمی‌کنند

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه به دارندگان سهام عدالت تسهیلات نقدی اعطا نمی‌شود، برخی مزایای کارت اعتباری سهام عدالت را برشمرد.

به گزارش ایمنا، حسین سلاح ورزی درباره جزئیات اختصاص کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت اظهار کرد: سهام عدالت مجموعه و پرتفویی از سهام با ارزش و بنیادین است و هدف آزادسازی آنها این بوده که دارندگان این سهام بتوانند از منافع اقتصادی آن در شرایطی که نیاز دارند، استفاده کنند.

وی افزود: از طرف دیگر نیاز اقتصادی دارندگان سهام عدالت نباید منجر به فروش زودهنگام، ارزان یا عجله‌ای این سهام با ارزش شود لذا این بحث مطرح شد که سازوکاری دیده شود تا اعتبار خریدی را در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار دهند، اما جزئیات آن هنوز مشخص نشده است.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اعتبار خرید منافع مختلف و متعددی برای دارندگان سهام عدالت در پی دارد و این افراد در قالب اعتبار خرید خود می‌توانند هر زمانی که نیازی داشته باشند، از آن استفاده و البته بهره و کارمزدی را بپردازند.

سلاح ورزی گفت: البته مزیت سوم اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت نیز آن است که دارندگان سهام عدالت می‌توانند در شرایط مناسب‌تر و با قیمت بهتر سهام خود را معامله کنند.

وی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی نیز نگاه مثبت و حمایتی از اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت دارد و قرار است نظام بانکی با این نگاه پیگیری این امر را انجام دهد تا اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت اجرایی شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در این زمینه تمرکز بر روی اعتبار خرید قرار دارد و قرار نیست تسهیلات نقدی یا وام به دارندگان سهام عدالت اعطا شود. لازم به ذکر است اجرای سیستم اعتبار خرید می‌تواند تحریک تقاضا را نیز به دنبال داشته باشد.

منبع: ایبنا

کد خبر 426609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.