بلیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کرمانشاه الکترونیکی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری کرمانشاه گفت: مهندسی و بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، الکترونی کردن بلیت ناوگان و تهیه یونیفرم برای رانندگان در اولویت‌ها قرار دارد که به زودی انجام خواهد شد.

سجاد سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سالیان گذشته برای الکترونیکی کردن بلیت ناوگان اتوبوسرانی تلاش‌های زیادی شده است، اظهار کرد: به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها تاکنون این مهم اجرا نشده است، اما مقرر شده این سازمان با پیگیری‌هایی که با اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور انجام داده و با توجه به اینکه ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی از لحاظ کمیت به حدی نیست که شرکت‌های سرمایه گذاری بتوانند در این مورد وارد شوند از این رو این سازمان با اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور مکاتباتی داشته تا با اعلام آمادگی چند شهر دیگر، کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس‌ها راه اندازی شود.

وی ادامه داد: در حین برگزاری جلسات کارشناسی برای اجرای طرح با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و موضوع مسکوت ماند، اما به محض عادی شدن شرایط پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه ادامه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای اجرای طرح مهندسی و بازسازی خطوط تاکسیرانی و اتوبوس در تمام مناطق شهر کرمانشاه در حال انجام است، اظهار کرد: معایب نیز شناسایی شده میزان تقاضا و تعداد ناوگان فعال در هر مسیر و تعیین محل‌های مناسب برای ایجاد ایستگاه‌های توقف تاکسی استاندارد نیز در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه یکی از مهمترین مشکلات در ساخت پایانه نبود زمین و اعتبار لازم در این زمینه است که با شرایط موجود امکان احداث پایانه مسقف و هوشمند میسر نیست.

وی با اشاره به نصب و بهسازی سایه‌بان ایستگاه‌های اتوبوس، تصریح کرد: باتوجه به فرسودگی برخی از ایستگاه‌ها بیش از ۲۴ سایه بان در ایستگاه‌ها نصب خواهد شد همچنین ۴۸ سایه‌بان نوسازی و بهسازی می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: با توجه به حساسیت و موقعیت پایانه‌های مسافربری و برای حفظ شأن و منزلت رانندگان تاکسی، لباس فرمی برای رانندگان تاکسی ویژه فرودگاه و پایانه‌های مسافربری تهیه شد و هم اکنون نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه لباس فرم رانندگان اتوبوس انجام شده که بزودی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

کد خبر 426602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.