هرهفته یک شرکت ‌تولیدی عرضه‌اولیه خواهد داشت

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم تحول عظیمی به وجود آورده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود اما به شرط اینکه هم شرکت‌های تولیدی آماده باشند و هم بورس همراهی لازم را داشته باشد.

بدین منظور سه هزار و ۸۰۰ شرکت را هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۱۴۸ شرکت در فراخوان و گام اول اعلام آمادگی کرده‌اند و انشاالله این جلسه آغاز یک حرکت جدید در تولید کشور خواهد شد و اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم تحول عظیمی به وجود آورده‌ایم.

در مجموعه معاونت طرح و برنامه وزارت صمت دفتر تأمین منابع مالی را شکل دادیم تا بتوانیم به واحدهای تولیدی برای استفاده از بازار سرمایه کمک نمائیم که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد و برنامه‌هایی هم در دست اقدام و پیگیری داریم.

در همین دو سه ماهه اول امسال رشد خوبی را در بورس مشاهده کرده‌ایم ولی باید عمق بازار سرمایه را به مراتب زیادتر کنیم. نباید بگذاریم رشد حبابی در بورس رخ دهد و بورس باید به‌سمت واقعی شدن حرکت کند و سهام اصیل رشد کند.

عزم جدی برای رقم زدن شرایط جدید برای اقتصاد ایران وجود دارد. حوزه تولید می‌تواند پیشتاز عمق بخشیدن به بازار سرمایه باشد و عزم جدی هم در بخش خصوصی و هم مجموعه حاکمیت و دولت برای تحقق این موضوع وجود دارد. "

کد خبر 426564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.