بهروزی: نقش آیت الله طاهری در پیروزی انقلاب نادیده گرفته می‌شود

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استات اصفهان گفت: در سال‌های بعد از فوت آیت الله طاهری نقش وی در پیروزی انقلاب اسلامی نادیده گرفته می‌شود که این موضوع باعث تأسف است.

مهدی بهروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالگرد در گذشته آیت الله جلال‌الدین طاهری اظهار کرد: آیت الله طاهری یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های اصفهان در تاریخ انقلاب اسلامی است که به عنوان یکی از شاگردهای امام خمینی (ره) پایگاه مردمی مبارزه با شاه در استان اصفهان را پایه گذاری کرد.

وی افزود: در سال‌های بعد از فوت آیت الله طاهری نقش وی در پیروزی انقلاب اسلامی نادیده گرفته می‌شود که این موضوع باعث تأسف است؛ زیرا هر ملتی که بزرگان تاریخ خود را نادیده بگیرد در آینده دچار یأس می‌شود. وی از افراد تأثیرگذار در مبارزه با رژیم ستم شاهی بود و نماز جمعه را که در منطقه حسین آباد اصفهان اقامه می‌شد به یکی از پایگاه‌های بزرگ مبارزه با رژیم پهلوی تبدیل کرده بود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: بعد از انقلاب اسلامی، آیت الله طاهری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان منصوب شد و تلاش‌های زیادی را در ساماندهی امور داشت. رهنمودهایی که وی به مقامات دولتی، نظامی و انتظامی شهر اصفهان انتقال می‌داد، روحیه انقلابی‌گری را بعد از انقلاب حفظ کرد. طاهری سعی داشت فضای اصفهان را آرام نگه دارد و همیشه جناح بندی‌های سیاسی در اصفهان را کنترل می‌کرد.

بهروزی خاطرنشان کرد: آیت الله طاهری در حوزه دفاع مقدس نیز نقش برجسته‌ای را از خود به یادگار گذاشت. وی با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل باعث دلگرمی رزمندگان بود و فرزند خود را در این راه تقدیم انقلاب کرد.

کد خبر 426558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.