نصراصفهانی: شخصیت آیت الله طاهری حذف شدنی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آیت الله طاهری تمام زندگی خود را وقف انقلاب کرد و همیشه ساده زیست و پاکدست بود.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالگرد در گذشت آیت الله جلال‌الدین طاهری اظهار کرد: آیت الله طاهری نقش برجسته‌ای در پیشبرد انقلاب در اصفهان ایفا کرد.

وی افزود: در ابتدای شکل‌گیری نهضت در سال ۱۳۴۲ همراه با امام خمینی (ره) به انقلاب اسلامی خدمت کرد و به همین دلیل بارها توسط رژیم طاغوت دستگیر و زندانی شد؛ وی در ادامه روند پیروزی انقلاب نیز نقش مؤثری در نظم دهی تظاهرات علیه رژیم شاه داشت و نقش مؤثر سخنرانی‌های کوبنده آن مرحوم بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به دوران بعد از انقلاب اسلامی و انتصاب آیت الله طاهری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: خطبه‌های وی همیشه در راستای ایجاد وحدت بود. طاهری نقش برجسته‌ای نیز در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و حضور وی در شب‌های عملیات به ویژه در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و همراه حاج حسین خرازی بسیار اثرگذار بود.

نصر خاطرنشان کرد: آیت الله طاهری تمام زندگی خود را وقف انقلاب کرد و همیشه ساده زیست و پاکدست بود و در راه تحقق آرمان‌های انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. شخصیت وی حذف شدنی نیست و نام وی با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عجین شده است.

کد خبر 426557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.