خدمات برق از مهر امسال غیر حضوری ارائه می‌شود

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران(توانیر) گفت: همه خدمات مورد نیاز مشترکان برق از مهرماه امسال غیرحضوری ارائه می شود.

به گزارش ایمنا، «غلامعلی رخشانی مهر» در نخستین وب کنفرانس تاب آوری در صنعت برق افزود: اول مهر امسال طرح خدمات سبز و مشتری هوشمند به طور همزمان در صنعت توزیع برق کشور آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: گام نخست در ارائه خدمات هوشمند حذف قبوض کاغذی بود که از ابتدای مهر ۹۸ آغاز شد و در گام دوم و از ابتدای مهر امسال، ارائه خدمات برق به مشتریان به طور کامل غیرحضوری و الکترونیکی انجام خواهد شد.

تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی انتخابی اثربخش در بهبود تاب آوری صنعت توزیع برق است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مستحکم سازی، دوام و بازیابی را مراحل تاب آوری صنعت توزیع برق عنوان کرد که در سایه تحول دیجیتال و هوشمند سازی محقق می‌شود و تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی در این عرصه، انتخابی اثربخش است.

رخشانی مهر با برشمردن ارکان هوشمندسازی، تاب آوری را میزان توانایی یک سیستم برای مقابله و مقاومت در برابر حوادث، محدود کردن اثرات منفی حادثه و بازگشت سریع سیستم به شرایط پایدار عنوان کرد که شامل رویکردهای مستحکم سازی، دوام و بازیابی است.

وی با اشاره به اینکه تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی یک انتخاب اثربخش در بهبود تاب آوری است، گفت: صرف نظر از راهکارهای پرهزینه و البته اثربخشی که برای تاب آور کردن سیستم وجود دارد، رویکرد تلفیقی باعث می‌شود شبکه ای مقاوم‌تر و قدرتمندتر و در عین حال هوشمندتر داشته باشیم که انتخاب روش و میزان سرمایه گذاری در هریک از این دو نیازمند بهینه سازی است.

رخشانی مهر کاهش نرخ خاموشی‌ها، ارتقای حفاظت الکتریکی از شبکه توزیع، ارتقای سطح کنترل پذیری شبکه و تحول در نگهداری و تعمیرات شبکه توزیع را از برنامه‌های تاب آوری و افزایش قابلیت اطمینان صنعت توزیع عنوان کرد.

کد خبر 426549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.