شهرداری رفسنجان متولی بزرگترین خانه خشتی جهان می‌شود

شهردار رفسنجان از انجام اقداماتی با هدف اعمال مدیریت شهرداری این شهر بر خانه تاریخی حاج آقاعلی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا عظیمی‌زاده با اشاره به خانه تاریخی "زعیم الله رفسنجانی" که بزرگترین خانه خشتی جهان است، اظهار کرد: پیشنهاد استانداری مبنی بر اینکه شهرداری این بنای تاریخی را تحویل گیرد تا از آن نگهداری کند به تصویب شورای شهر رسید.

وی ادامه داد: مقرر شد ۱۰ سال قرارداد بهره‌برداری ببندیم؛ اما اوقاف استان با قرارداد سه ساله موافقت کرده که مورد تأیید ما نیست؛ رایزنی کردیم با استانداری که پیگیری شود خانه حاج آقاعلی به‌عنوان تک بنای تاریخی و ارزشمند و یک بنای گردشگری توسط شهرداری به بهره‌برداری برسد.

شهردار رفسنجان به موضوع آب‌های سطحی که در هنگام بارندگی ایجاد می‌شود و مشکلاتی برای شهروندان پدید می‌آورد اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط شهر مشکل با حفر کانال رفع شده است، اما در مجموع برای دفع آب‌های سطحی فراخوان دادیم و هفت مشاور از سراسر کشور به فراخوان ما پاسخ دادند که بین این مشاوران یک طرح انتخاب و مطالعات آن را آغاز و اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه گرمخانه مردانه و زنانه شهرداری این شهر آماده استفاده است، تصریح کرد: سامان‌دهی کارگران فصلی نیازمند ورود بخش خصوصی است و شهرداری فضای شهری را برای این امر در اختیارشان قرار می‌دهد.

منبع: فارس

کد خبر 426505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.