بازگشایی آموزشگاه‌های علمی و زبان

پیرو بازگشایی مدارس دولتی و غیردولتی در آموزش و پرورش، آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان با رعایت دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مجتبی زینی وند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در این دستورالعمل پیش بینی‌های لازم جهت حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مراکز علمی و زبان پیش بینی شده است از جمله ضدعفونی کردن محیط آموزشگاه‌ها، تأمین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه کافی، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در محل کلاس‌ها و یا سایر فضاهای فیزیکی، ارائه آموزش‌های لازم به مربیان، کارکنان و دانش آموزان جهت رعایت مسائل بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز از این جمله هستند.

وی افزود: در هر آموزشگاه یک نفر از پرسنل یا نیروی آموزش دیده جهت نظارت و پاسخگویی در امور بهداشتی که ترجیحاً مدیر آن مر کز باشد، پیش بینی شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر شرایط تهویه مناسب فضای فیزیکی، تجهیز سیستم‌های آبخوری، سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب و همچنین دفع بهداشتی زباله‌ها توسط نیروی آموزش دیده مناسب گفت: چینش صندلی‌ها با رعایت فاصله ۱.۸ تا ۲ متر رعایت می‌شود و حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت هر کلاس پذیرش خواهد شد.

زینی وند تصریح کرد: استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مربیان الزامی است و توصیه می‌شود دانش آموزان نیز حتماً از وسایل شخصی و ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به این که توزیع هرگونه مواد غذایی و خوراکی در آموزشگاه‌ها ممنوع است، توصیه کرد که دانش‌آموزان از آب‌های آشامیدنی در بطری‌های کوچک شخصی استفاده کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد که حضور تمامی افراد دارای بیماری زمینه‌ای، قلبی، تنفسی، نقص سیستم ایمنی و مشکوک به بیماری کرونا بدون مجوز پزشک مربوطه، در کلاس‌های آموزشگاه‌ها ممنوع است.

منبع: ایسنا

کد خبر 426319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.