جهانگیری: موانع اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی به سرعت رفع شود

معاون اول رییس جمهور گفت: باید موانع اعطای اقامت به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی به سرعت رفع شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری امروز شنبه در جلسه بررسی نحوه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به اتباع خارجی سرمایه‌گذار و سپرده‌گذار در ایران که به ریاست وی برگزار شد، یکی از راه‌های ورود سرمایه خارجی به کشور را تسهیل در اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران اتباع خارجی عنوان کرد.

وی افزود: شرایط اعطای اقامت در ایران باید به گونه‌ای باشد که با سایر کشورهای همسایه قابل رقابت بوده و برای سرمایه‌گذار خارجی جذابیت داشته باشد و نباید بی‌جهت به سرمایه‌گذاران خارجی که متقاضی اقامت در ایران هستند، سختگیری کرد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رفع هرچه سریع‌تر مقررات دست و پاگیر اداری برای اعطای اقامت به اتباع خارجی سرمایه‌گذار و سپرده‌گذار در ایران، از وزارت کشور خواست این موضوع را در کمیته مربوطه با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار داده و پیشنهادات خود را برای تسهیل شرایط اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه دهند.

در این جلسه که وزیران امور خارجه، کشور و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، گزارشی در خصوص شیوه‌نامه اعطای اقامت ۵ ساله به اتباع خارجی سپرده‌گذار در ایران ارائه شد و موانع موجود نظیر بالا بودن مبلغ ۲۵۰ هزار دلار برای سرمایه‌گذاری، عدم امکان تملک ملک و سایر سخت‌گیری‌های پیش روی اتباع خارجی متقاضی اقامت در ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مقرر شد این موضوع در کمیته مربوطه در وزارت کشور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم برای رفع موانع پیش رو و سهولت بخشیدن به روند اعطای اقامت به اتباع خارجی سرمایه‌گذار و سپرده‌گذار در ایران را ظرف یک ماه تدوین و برای تصمیم‌گیری ارائه شود.

کد خبر 426318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.