لوفت‌هانزا برای فرار از ورشکستی وام ۱۰ میلیارد دلاری می‌گیرد

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان روز شنبه توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا را در مورد کمک ۱۰ میلیارد دلاری (۹ میلیارد یورویی) برای نجات این شرکت از ورشکستگی پذیرفت که بر اساس آن، این شرکت چند مکان فرود ممتاز در فرودگاه‌های مونیخ و فرانکفورت را در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری اسوشیتدپرس نوشت: دولت آلمان روز دوشنبه بسته کمکی ۹ میلیارد یورویی را به لوفت‌هانزا اعلان کرد که مانند بیشتر شرکت‌های هواپیمایی جهان در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، دچار مشکلات شدید مالی شده است.

بر اساس این توافق، لوفت‌هانزا تا چهار هواپیمای خود را از ۲ فرودگاه آلمان خارج خواهد کرد که معادل حقوق سه پرواز و سه فرود برای هر هواپیما خواهد بود، تا به شرکت‌های اروپایی رقیب خود، امکان در اختیار گرفتن آنها را بدهد.

تصور می‌شود شرکت‌های ارزان قیمت هواپیمایی اروپا مانند رایان ایر و ایزی جت به در اختیار گرفتن این مکان‌های تخلیه شده فرودگاهی که از طریق روند مزایده واگذار خواهد شد، تمایل داشته باشند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد شرکت هواپیمای لاتام بزرگ‌ترین گروه حمل و نقل هوایی آمریکای لاتین در سه ماهه نخست سال جاری به علت همه‌گیری ویروس کرونا ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار زیان کرده است.

لاتام بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی جهان بوده که تاکنون به علت همه‌گیری ویروس کرونا، اعلام ورشکستگی کرده است.

به گفته روبرتو الوو مدیرعامل شرکت لاتام؛ زیان حسابرسی پیامد طبیعی تأثیر کووید – ۱۹ بر تمام این صنعت است که به صورت گریزناپذیری ارزش دارایی‌های این شرکت را به علت امکان پذیر نبودن فعالیت، کاهش داده است.

درآمد فعالیت‌های عادی این شرکت در فاصله میان ژانویه و مارس سال جاری با ۶.۸ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار رسیده است.

منبع: ایلنا

کد خبر 426317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.