بازگشایی سینماهای فرانسه ظرف یک ماه آینده

سالن‌های سینما در فرانسه پس از یک دوره تعطیلی سه ماهه به خاطر نگرانی‌ها از شیوع کرونا، از ۲۲ ژوئن (۲ تیر) بازگشایی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه روز پنجشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد: رستوران‌ها، کافه‌ها و باغ‌های فرانسه از ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) بازگشایی می‌شوند و سینماها در سراسر این کشور از ۲۲ ژوئن (۲ تیر) اجازه میزبانی از تماشاگران را خواهند داشت.

این بدان معناست که سینما داران تنها ۴ هفته زمان دارند تا خود را برای از سرگیری فعالیت‌ها آماده کرده و هماهنگی‌های لازم را با پخش‌کننده‌ها انجام دهند.

به گفته ژوسلین بویسی (Jocelyn Bouyssy) مدیرعامل مجموعه سینماهای سی‌جی‌ار فرانسه، بیشتر سینماگران این کشور انتظار داشتند تا بازگشایی سینماها در اوایل ماه ژوئیه اتفاق بیفتند، بنابراین در هفته اول بعد از بازگشایی‌ها چیز زیادی برای ارائه در چنته نخواهند داشت.

در همین حال سینماهای فرانسه دستورالعملی بهداشتی برای ازسرگیری فعالیت‌ها تنظیم کرده‌اند که هفته گذشته برای تأیید به وزیر بهداشت این کشور تقدیم شد. بخشی از این دستورالعمل شامل محدود کردن تعداد تماشاچیان هر سانس به اندازه نصف ظرفیت سالن می‌شود. این شیوه‌نامه‌های جدید نیز در تعداد تهیه‌کنندگانی که حاضر می‌شوند فیلمشان به محض بازگشایی‌ها نمایش داده شود، تعیین‌کننده خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 426316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.