جرارد؛ امپراطوری که تاج و تختش را با جام های بزرگ در تیم دیگری معاوضه نکرد

امروز تولد "استیون جرارد" کاپیتان محبوب و وفادار تیم فوتبال لیورپول است. کسی که امروز ۴۱ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز، ۳۰ می ۲۰۲۰ و به عبارتی ۱۰ خرداد ماه؛ تولد ۴۱ سالگی اسطوره لیورپولی‌ها استیون جرارد است.

قطعاً منفصفانه‌تر این بود که اسمش با عنوان قهرمان لیگ برتر گره بخورد و از او به عنوان کاپیتان طلسم شکن یاد شود، اما داستان‌های زندگی همیشه به تراژدی هم احتیاج دارند و چه تراژدی‌ای تلخ‌تر و ماندگارتر از ناکامی کاپیتان جرارد.

شماره ۸ افسانه‌ای قرمزها و مرد محبوب بندرنشین‌ها با داغی سنگین روی دلش از لیورپول رفت. شاید بتوان گفت از روز اولی که بازوبند کاپیتانی لک‌لک ها را به بازو بست تا آخرین لحظه‌هایی که پشت سر دمبابا تقلا می‌کرد، او فقط یک هدف داشت و آن قهرمانی در لیگ برتر بود.

دیگر بی‌انصافی است که بخواهیم جرارد را فقط با همان حسرت مانده روی دلش به یاد بیاوریم. در ذهن لیورپولی‌ها، جرارد مرد تکرار نشدنی میانه میدان است. در ذهن آن‌ها، جرارد امپراطوری است که تاج و تختش را با جام‌های بزرگ در تیمی دیگر معاوضه نکرده است و دیدن جام حاصل از معجزه‌ استانبول در دست‌های کاپیتان، فراتر از هر افتخار کسب شده در تاریخشان ارزش دارد.

پسر دوست‌داشتنیِ "ژرارد هولیه" که در لیورپول تبدیل به بزر گمرد آنفیلد شد، همیشه احترام تمام دنیای فوتبال را داشته است تا جایی که زیدان او را هم ردیف مسی و رونالدو و بین ستارگان ممتاز دنیای فوتبال می‌داند.

"پاتریک وی را" او را بهترین هافبک دنیا نامگذاری کرده و هانری هم پا را فراتر می‌گذارد و اسطوره لیورپولی‌ها را بهترین هافبک کل تاریخ قلمداد می‌کند.

شاید ویترین افتخارات ملی و باشگاهی کاپیتان جرارد زیاد پر و پیمان نباشد، اما مطمئناً تعداد آدم‌هایی که به احترامش از جا بلند می‌شوند و او را عاشقانه دوست دارند قابل شمارش نیست.

کد خبر 426267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.