مشکلات شهرهای کوچک با تحقق درآمدهای پایدار حل می‌شود

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: اگر لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها که از سوی دولت پیشنهاد شد بدون تغییر عمده در آن تصویب می‌شد می‌توانستیم امیدوار باشیم که درآمد قابل توجهی برای شهرداری‌ها ایجاد شود و تأثیری هم در محدودیت اختیارات شوراها نداشت.

عبدالله کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: در سال ۷۴ این لایحه در مجلس تصویب و شهرداری‌ها را خودکفا اعلام کردند و بر اساس همان لایحه قرار بود که در مدت شش ماه وزارت کشور طرحی به عنوان طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس پیشنهاد داده و مجلس تصویب کند تا جبران کمک‌هایی که از طریق دولت می‌شد اتخاذ شود.

وی افزود: از سال ۷۴ تا به حال این اتفاق نیفتاد و سال قبل با پیگیری‌های شورای عالی استان‌ها و شوراهای استانی کشور لایحه‌ای پیگیری و از طریق دولت تصویب شد اما به مجلس شورای اسلامی که رسید رأی لازم را نیاورد.

کیانی با اشاره به وضعیت نامساعد مالی در شهرداری‌ها، تصریح کرد: شهرداری‌ها به واقع از لحاظ مالی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند به خصوص در شهرهای کوچک وضعیت شهرداری‌ها به مراتب بدتر از شهرهای بزرگ است.

وی در خصوص محدودیت اختیارات شوراها در صورت تصویب این لایحه، تصریح کرد: اگر لایحه پیشنهادی دولت بدون تغییر عمده در آن تصویب می‌شد می‌توانستیم امیدوار باشیم که درآمدی برای شهرداری‌ها ایجاد شود و تأثیری هم در محدودیت اختیارات شوراها نداشت که شورای نگهبان از این لایحه ایراد گرفت و آن را رد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص امیدواری شهرداری‌ها به تصویب این لایحه، گفت: اگر طرح دولت مصوب می‌شد این طرح در بحث درآمد پایدار شهرداری‌ها طرح خوبی بود و می‌توانست کمک خوبی برای آنها باشد و واقعاً انتظار شهرداری‌ها این بود که این لایحه تصویب شود.

وی اظهار کرد: امید است اصلاحات انجام شده توسط مجلس شورای اسلامی علاوه بر جلب رضایت شورای نگهبان، حدود و اختیارات شوراهای شهر را نیز حفظ کند.

کد خبر 426216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.