نورافکن سومین کرونایی سپاهان است/ یک بازیکن و یک تدارکات کرونایی داریم

پزشک سپاهان گفت: قبل از تمرینات تست نورافکن منفی بود. یک هفته بعد از تمرینات یکی دو نفر در چارت معاینه‌ ما علائم مختصری نشان دادند. آن دو نفر را برای تست فرستادیم که مثبت شدند. زمانی که تست این دو نفر مثبت شد، کل تیم را تحت معاینه و تست قرار دادیم که در این تست بعدی آقای نورافکن مثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که باشگاه سپاهان از مثبت شدن تست دو عضو تیم بزرگسالان خود خبر داده شب گذشته امید نورافکن ملی‌پوش این تیم اعلام کرد که یکی از این دو نفر بوده است.

عباسعلی ربیعی، پزشک سپاهان با تأیید این موضع به خبرنگار ایمنا گفت: تست نورافکن مثبت است در حالی که قبل از تمرینات تست این بازیکن منفی اعلام شد. یک هفته بعد از تمرینات دو از بازیکنان سپاهان در چارت معاینه علائم مختصری نشان دادند که در تست مجدد ابتلای آنها به کووید- ۱۹ تأیید شد.

وی اضافه کرد: پس از تأیید ابتلای دو بازیکن به بیماری کووید- ۱۹ از تمام اعضای تیم تست گرفته شد که با اعلام نتیجه آن، تست امید نورافکن مثبت اعلام شد. یکی از این دو نفر بازیکن و دیگری از اعضای تدارکات تیم است.

پزشک سپاهان با بیان اینکه هیچ بازیکنی از اعلام نتیجه آزمایش خود منع نشده است، خاطرنشان کرد نورافکن با نظر و عقیده شخصی این خبر را رسانه‌ای کرد در حالی که اسامی دو نفری که ابتدا مبتلا به بیماری با نظر خودشان از سوی باشگاه اعلام نشد، باشگاه پروتکل و در دستورالعمل اجرایی برای اعلام نکردن نتیجه تست بیماری به بازیکنان ندارد.

ربیعی درباره زمان از سرگیری تمرینات گروهی سپاهان، تصریح کرد: باشگاه بر اساس پروتکل‌هایی که فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ ابلاغ کرده عمل می‌کند. بر اساس این پروتکل اگر تعداد افرادی که حین تمرینات به کرونا مبتلا شوند بالای پنج نفر باشد، همه تیم قرنطینه می‌شود، اما اگر شمار بازیکنان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ زیر پنج نفر باشد، آن افراد قرنطینه می‌شوند و تیم به تمرینات خود ادامه می‌دهد.

وی در خصوص استوری علی خسروی بازیکن جوان طلایی‌پوشان و بیان اینکه رضا میرزایی به کرونا مبتلا شده، اظهار کرد: به خاطر رازداری اسرا بیمار یک سری محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی دارم. یک نفر مثل آقای نورافکن خودش به راحتی این خبر را منتشر می‌کند، یک نفر هم از من خواهش می‌کند اسم او اعلام نشود.

پزشک سپاهان افزود: درباره‌ی یکی از دو نفری که هفته پیش بیمار شدند و گمانه‌زنی بر سر میرزایی وجود دارد، آن بنده خدا از من خواست اسم‌اش فاش نشود و این گلایه را از خسروی می‌کنم که چرا درباره‌ی چیزی که اطلاعات کافی ندارد و یا حتی اگر اطلاعات کافی دارد اظهار نظر می‌کند و اینکه چرا راز و اسرا مردم را رسانه‌ای کرده قطعاً باید پاسخگو باشد. ولی تا آن جایی که شفافیت به من اجزه می‌دهد، هفته گذشته یک بازیکن و یک کادر، و روز گذشته نیز تست آقای نورافکن مثبت شد. این تمام اطلاعاتی است که من می‌توانم بدهم.

پزشک سپاهان خاطرنشان کرد: تفاوت را ببینید؛ آقای نورافکن خودش اعلام کرد یا الآن مصاحبه‌ای را از آقای پیام نیازمند دیدم که شایعه برای‌اش به وجود آمده بود گفته بود اگر تست‌ام مثبت شده‌بود، خودم اعلام می‌کردم. آقای نورافکن نیز بدون آنکه با ما هماهنگ باشد این کار را انجام داد. بیماری خودش هست و در پروتکل منعی برای آن در نظر نگرفته‌اند که کسی رسانه‌ای نکند.

وی اضافه کرد: ولی آن شخصی که به خصوص خواهش می‌کند رسانه‌ای نشود، اوج بی‌اخلاقی است که ما بخواهیم رسانه‌ای کنیم. درباره‌ی آقای خسروی نیز با باشگاه صحبت می‌کنم تا ببینم واقعاً منظورش از این کار چه بوده‌است!

به گزارش ایمنا، طبق گفته‌های پزشک باشگاه سپاهان، تعداد بازیکنان مبتلا به ویروس کرونای این تیم از دو به سه افزایش یافته است.

کد خبر 426209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.