تطبیق ناوگان تجاری کشور با الزامات بین‌المللی مصرف سوخت کم‌گوگرد

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تطبیق ناوگان تجاری کشور با الزامات بین المللی مصرف سوخت کم گوگرد و تولید این سوخت در پالایشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده درباره تولید و عرضه سوخت کم سولفور، تصریح کرد: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و با تلاش و همت همکاران شرکت ملی نفت و پالایش، سوخت سبک و سنگین کم گوگرد برای مصرف ناوگان دریایی در پالایشگاه‌های کشور، تولید و از طریق بورس به صورت آزاد در اختیار شرکت‌های کشتیرانی قرار گرفته است.

وی افزود: با تعریف پروژه‌های عملیاتی و بهسازی فرآیندهای تولید، ارتقا کیفیت فنی این سوخت کماکان در حال پیگیری بوده و با ایجاد خط تولید سوخت کم گوگرد در چند پالایشگاه جدید، ظرفیت تولید کشور افزایش یافته و امکان تأمین این سوخت برای متقاضیان خارجی نیز فراهم خواهد شد.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: از ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸ بر اساس الزام ضمیمه شش کنوانسیون جلوگیری از آلودگی کشتی‌ها (مارپل)، استفاده از سوخت کم گوگرد (نیم درصد) برای کشتی‌هایی که از اسکرابر استفاده نمی‌کنند، الزامی شده است.

کد خبر 426190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.