آخرین آمار ابتلا و فوتی‌های مبتلا به کرونا در ۹ خرداد

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ نهم خرداد ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ جمعه نهم خرداد ماه _ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور دو هزار و ۸۱۹ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از بین افراد مبتلا به کووید ۱۹، دو هزار و ۵۴۷ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی بستری و در وضعیت بحرانی هستند، افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد افرادی که تست کرونا ویروس آن‌ها تاکنون مثبت اعلام شده، از میان ۸۹۶ هزار و ۹۷۱ مورد انجام شده در ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت تشخیص داده شده‌اند.

وی تعداد جانباختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا هفت هزار و ۶۷۷ نفر جان باخته‌اند.

جهانپور ادامه داد: از تعداد مبتلایان شناسایی شده ۵۴۷ مورد در موارد بیمارستانی و دو هزار و ۲۷۲ مورد در مراکز درمانی سرپایی ۱۶ ساعته بوده است.

وی گفت: خوزستان همچنان قرمز است، ۱۵ استان مورد فوتی نداشتیم، پنج استان یک فوتی داشتند و استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

کد خبر 426094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پویا جهانی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 0
    خوب