سیاست‌گذاری شهرداری منطقه یک در قالب برنامه پنج ساله

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: سیاست گذاری شهرداری منطقه یک در قالب برنامه پنج ساله و بودجه مصوب سالانه و چند برنامه کوتاه مدت تعیین شده است.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن فعالیت‌ها و برنامه‌ها، اظهار کرد: با شیوع کرونا فعالیت‌های منطقه نیز همانند جامعه تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی افزود: همانگونه که همکاران کادر پزشکی در جبهه بیمارستان و مراکز درمانی خدمات ارائه می‌کنند، کارکنان خدمات شهری نیز خادمان این جبهه به شمار می‌روند زیرا به طور مستمر و شبانه روزی مشغول نظافت، ضدعفونی و جمع آوری زباله بوده و قطعاً اقدامات آنها در کنترل بیماری مؤثر بوده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده، برخی پارک‌ها و معابر عمومی روزانه یک بار و بعضی از آنها در یک روز دو بار ضدعفونی و نظافت می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما حفظ سلامت کارکنان خدمات شهری است و از پیمانکار درخواست شده اصول بهداشتی برای کارکنان منطقه رعایت و به طور مداوم گزارش آن دریافت شود.

شکرانی با اشاره به استقبال از میزخدمات غیرحضوری شهرداری، گفت: در بحث خدمات شهرسازی و عمران اواخر سال گذشته به دلیل استقبال شهروندان از بسته‌های تشویقی و اقداماتی نظیر پاسخ استعلام و صدور پایان کار، با ازدحام ترافیکی مراجعه کننده مواجه شدیم و از شهروندان درخواست کردیم این اقدامات را به زمان دیگری موکول کنند.

وی افزود: پس از ایام نوروز و آغاز فعالیت شهرداری منطقه یک، میزخدمت بیش از قبل فعال شده و بررسی اولیه درخواست‌ها انجام می‌شود؛ در حیاط اداره صندلی‌هایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعبیه شد و برخی از همکاران در حیاط مستقر شده اند.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان اظهار کرد: باتوجه به راه اندازی سایت my.isfahan.ir به عنوان میز خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان، بخشی از کارهای معمول از طریق این سایت انجام می‌شود و شهروندان با سهولت می‌توانند مدارک لازم را بارگذاری کنند که این اقدام تعداد مراجعه کنندگان را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شده ملزوماتی همانند مواد ضدعفونی، ماسک و سمپاش و مخزن برای حوزه خدمات شهری و فضای اداری خریداری شود که هزینه پیش بینی نشده زیادی را بر شهرداری تحمیل کرده است، گفت: شیوع این بیماری کندی‌هایی در بحث اقتصادی شهری ایجاد کرده است، زیرا محل درآمد شهرداری از طریق شهر و شهروندان و خدمات قابل ارائه است.

شکرانی تصریح کرد: باتوجه به هزینه‌های جاری شهرداری و هزینه پروژه‌هایی که قرار است اجرا شود، تلاش کردیم مدیریت هزینه در دستور کار قرار بگیرد و این موضوع روی خدمات به شهروندان و پروژه‌هایی که قرار است به سرانجام برسد کمترین تأثیر را داشته باشد.

وی افزود: سیاست‌گذاری شهرداری منطقه یک در قالب برنامه پنج ساله و بودجه مصوب سالانه و چند برنامه کوتاه مدت تعیین شده که بودجه در بخش جاری و پرسنلی و پروژه‌های اولویت یک و دو که در نقاط مختلف منطقه پیش بینی شده، تحقق پیدا کند.

کد خبر 425936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.