راه‌اندازی سامانه‌ی "سیوا" در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از راه‌اندازی سامانه‌ی "سیوا" با هدف دریافت زباله‌های خشک از درب منازل شهروندان این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا پیوندی اظهار کرد: این سامانه از سوی سازمان مدیریت پسماند با همکاری سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری سمنان طراحی و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت siva.semnan.ir و پس از ثبت نام از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: اپلیکیشن این سامانه نیز در روزهای آینده آماده می‌شود و شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن شهروندی در کافه بازار نیز با مدیریت پسماند شهرداری سمنان در ارتباط باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: در این سامانه شهروندان پس از جمع آوری زباله‌های خشک، آدرس خود را اعلام و پس از آن ماشین‌های مخصوص جمع آوری زباله‌های خشک سازمان مدیریت پسماند به منزل و یا محل کار شهروندان مراجعه و با دریافت زباله‌ها، بسته‌های تشویقی از قبیل شارژ موبایل، شارژ کارت شهروندی، شوینده و وجه نقد را به آنها پرداخت می‌کند.

پیوندی افزود: این سامانه برای اولین بار در شهرداری سمنان انجام می‌شود و تلاش کردیم در جهت تفکیک زباله و ترویج فرهنگ بازیافت زباله، در وقت و زمان شهروندان صرفه جویی و سهولت این کار را برای شهروندان داشته باشیم.

وی یادآور شد: با آموزش‌ها و اقدامات صورت گرفته در طول سال‌های گذشته، موفق شدیم بیش از ۳۹ درصد تفکیک زباله از مبدا را انجام دهیم و امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر شهروندان شاهد رشد این درصد و داشتن شهری پاک و سرسبز باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: سامانه‌ی «سیوا» در حاشیه جشنواره «بهترین ها از دور ریختنی ها» در سال ۹۸، با حضور مدیران شهری و برای اولین بار در شهرداری سمنان رونمایی شده و در حال فعالیت است.

منبع: ایسنا

کد خبر 425830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.