«شهرک سلامت» ابر پروژه مشارکتی منطقه ۱۰

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: شهرک سلامت یکی از ابر پروژه‌های مشارکتی این منطقه است که به منظور ارتقاء سطح سلامت شهر اصفهان و کاهش ترافیک مرکز شهر به دلیل وجود مطب‌های پزشکان احداث شده و در حال حاضر بخش‌هایی از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شرکت شهرک سلامت ارم اصفهان به عنوان نخستین بخش خصوصی تصمیم به ایجاد شهرک سلامت با رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی گرفت که عملیات اجرایی آن در سال ۹۱ شروع و فاز نخست پروژه را در مردادماه ۹۶ به بهره‌برداری رساند.

وی افزود: از آنجایی که این پروژه به عنوان نخستین مدل از نوع خود در ایران اجرا می‌شود، باید تمامی پارامترهای تجربه شده در طراحی و مدیریت شهری مدرن، مرتبط با اینگونه مراکز را به منظور توزیع خدمات پر طرفدار از نقاط مرکزی شهر به پوسته شهر به کار گرفته تا ضمن کاهش ترافیک و زمان سفرهای درون شهری در جهت حفظ محیط زیست و همچنین اعتدالی در بهره‌مندی یکسان مردم ساکن در مناطق حاشیه شهر از رونق، تسهیلات و خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرک سلامت اصفهان اساس فعالیت‌های خود را در بستر پدیده بیمار محور که بستر اغلب مراکز پیشرفته دنیا است با هدف ارائه خدمات پزشکی برتر قرار داده است، تصریح کرد: این طرح توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های مشاور در معماری بین المللی طراحی و تدوین و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: فاز نخست پروژه شهرک سلامت به ۳۶ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، مراکز تجاری مرتبط با بهداشت و سلامت، هایپر سلامت (عرضه کننده محصولات غذایی سالم و طبیعی (ارگانیک)) تعلق دارد.

شهبازی با بیان اینکه شهرک سلامت دارای پارکینگ‌های طبقاتی و زیر سطحی است، گفت: از جمله شاخصه‌های طراحی و معماری این پروژه باغ در بام در جوار کلینیک‌ها است که باعث نشاط و شادمانی حاصل از گل و گیاه و فراهم شدن نور به عنوان عامل غیر مستقیم در درمان در طبقات برای بیماران و همراهان آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک‌های فاز نخست شهرک سلامت با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تجهیز، تکمیل و بهره برداری است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: فاز دوم به مراکز پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز توانبخشی و مرکز جامع سرطان که بزرگترین مرکز پرتو درمانی خاورمیانه محسوب می‌شود، اختصاص یافته و در این فاز سالن کنفرانس جهت اجرای برنامه‌های آموزشی منطبق با train & learn برای پزشکان و بیماران و مرکز مدرن آرایش و زیبایی (مؤسسه‌های Beauty center) واسپا نیز طراحی و ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و تا یک ماه آینده وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز سوم به منظور ارائه خدمات مطلوب به بیمارانی که جهت دریافت خدمات درمانی که از نقاط مختلف دنیا به اصفهان سفر کرده‌اند به هتلی چهار ستاره اختصاص یافته که در دست طراحی و اجرا است، گفت: این بخش از پروژه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی سازه داشته است.

شهبازی ادامه داد: پارکینگ زیر سطحی زیر خیابان سلامت و در امتداد پروژه در دو طبقه اختصاص یافته که مجموع پارکینگ‌های طراحی شده بالغ بر ۱۷۰۰ پارکینگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در این مجموعه ایجاد دپارتمان گردشگری سلامت است که ضمن استفاده از مشاوران بین‌المللی و داخلی طرحی ویژه جهت ساماندهی این صنعت جهت تبدیل استان اصفهان به قطب گردشگری سلامت در دست اجرا دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: از مهمترین اهداف این پروژه افزایش سطح خدمات با بکارگیری علم I.T است، به همین دلیل با استفاده از مشاوران بین‌المللی و جوانان نخبه دانشگاهی کشور در این حوزه برای اولین بار نرم افزار بهداشتی درمانی مطابق با استانداردهای HL۷ در دپارتمان انفورماتیک این مجموعه تهیه و در اختیار کلینیک‌ها و پزشکان قرار داده شده تا ضمن انجام مراحل مربوط به پیگیری‌های درمان، اقدامات پیشگیرانه نیز در ابعاد مختلف مربوط به طرح درمان به مورد اجرا گذاشته شود.

وی افزود: ارتقا سطح بهداشت فردی و اجتماعی از دیگر اهداف این مجموعه است که کلوپ سلامت (Health club) مأموریت دارد اجرای این مهم را برای اولین بار در کشور عملیاتی و اجرا کند.

شهبازی اظهار کرد: مجموعه شهرک سلامت اصفهان به عنوان اولین مرکز بیمار محور مجهز به بیمارستانی ١٠٠٠ تختخوابی با استانداردهای جهانی به منظور ارائه خدمات مطلوب در اصفهان ساخته شده تا بیمار را نه یک نیازمند مستاصل، بلکه هم نوعی عزتمند دیده شود.

کد خبر 425746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.