شهرستان ۸۰ هزار نفری با صفر تخت بیمارستانی

نماینده استان خراسان شمالی در نامه‌ای به وزیر بهداشت از سرانه صفر تخت بیمارستانی در یک شهرستان این استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ایزدی در صفحه اینستاگرام خود نامه‌ای که به وزیر بهداشت نوشته را به اشتراک گذاشت و نوشت: "جناب آقای دکتر نمکی۔ وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باسلام و احترام؛

از طریق خبرگزاری متوجه شدم جناب آقای دکتر قاسم جان بابایی معاون محترم درمان وزرات در مصاحبه‌ای از کمبود سرانه تخت بیمارستانی در تهران خبر دادند و افزودند که در برخی مناطق تهران (شرق و جنوب) این کمبود مشهود است. می‌خواستم به استحضار حضرتعالی برسانم در استانی که بنده نماینده آن در شورای عالی استان‌های کشور هستم شهرستانی وجود دارد که جمعیتی در حدود ۸۰ هزار نفر از محروم‌ترین و بی امکانات ترین مردم کشور را پوشش می‌دهد، سرانه تخت بیمارستانی این شهرستان که راز و جرگلان نام دارد عدد صفر است.

بله جناب آقای دکتر جمعیتی در حدود ۸۰ هزار نفر حتی یک تخت بیمارستانی ندارد و بیمارستان دیگری هم در شهرستان جاجرم وجود دارد که جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری را پوشش می‌دهد که ۳۲ تخت دارد و به تازگی به ۶۲ تخت ارتقا یافته است که باز هم از نرم سرانه بسیار کمتر است و از نظر امکانات در مضیقه فراوان است.

این را برای این نگفتم که خاطرتان را آزرده کنم به این خاطر عرض نمودم که تا از این به بعد در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی که شما و معاونین محترم دارید و خدمات ارزشمند آن وزارتخانه محترم را بیان می فرمائید و با نطق‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها از محرومیت شهر و شهرستان‌های محرومی چون تهران داد سخن می‌رانید، شاهد مثال دیگری هم باشید و مثلاً به فلان شهر یا شهرستان بفرمائید وزارت بهداشت برای شما فلان کرده است و بهمان نموده است و بفرمائید که ما شهرستانی داریم که با ۸۰ هزار نفر جمعیت یک تخت بیمارستان ندارد بلکه مردم عزیز و شریف و قدرشناس آن شهر یا شهرستان بدانند شما و وزرای قبل از شما چقدر به آنها لطف داشته‌اید.

البته ناگفته نماند که داد مردم این چند شهرستان در استان خراسان شمالی بارها و بارها به گوش معاونین و وزرای بهداشت رسیده است تا جایی که شنیده‌ام اخیراً با همکاری یکی از نهادها قرار است اقدامی عاجل برای آن مردم بشود هر چند شنیده‌های تأیید نشده‌ای هم از مخالفت رئیس محترم دانشگاه استان خراسان شمالی وجود دارد که امیدواریم آن شنیده‌ها غیر واقع باشد.

در پایان خواستم یادآوری کنم میانگین ۱.۷ تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر ممکن است در استان‌ها و شهرستان‌هایی کمتر باشد. مثلاً ۱.۵ یا یک و یا نیم باشد ولی صفر از همه آنها کمتر است و شهرستان راز و جرگلان ما صفر است و شهرستان‌های جاجرم و گرمه هم بسیار اندک هستند. در پایان برای جنابعالی در خدمت به جامعه عزیز اسلامی مان توفیق روزافزون را از درگاه خداوند منان می‌نمایم."

کد خبر 425699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.