ناسا از عصر جدید اکتشافات فضایی خبر می‌دهد

ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه نیمه شب چهارشنبه، ۲۸ می، عصری جدید در اکتشافات فضایی آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیست و هفتم ماه می، آغاز عصری جدید در اکتشافات فضایی خواهد بود. پس از گذشت ۹ سال از آخرین مأموریت شاتل، تنها چند ساعت تا ارسال مجدد فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی زمان باقی مانده است. این مأموریت پروژه مشترک سازمان فضایی ناسا و شرکت اسپیس ایکس از سال ۲۰۱۰ است که با اعزام "داگ هارلی" (Doug Hurley) و "باب بهنکن" (Bob Behnken) به ایستگاه بین‌المللی فضایی، برای نخستین بار از طریق موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس انجام می‌گیرد.


تا چند ساعت دیگر این فضانوردان توسط کپسول کرو دراگون سوار بر حامل فضایی فالکون ۹ از پایگاه کندی واقع در فلوریدا، آمریکا را به مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی ترک می‌کنند و برای زمان طولانی که هنوز مدت دقیق آن مشخص نیست ساکن فضا خواهند بود. آمریکا تا به امروز از کپسول روسی سایوز و از پایگاه‌های فضایی روسیه برای ارسال فضانوردان خود بهره می‌برد.

دراگون، کپسولی با قابلیت استفاده مجدد، دارای ظرفیت حمل هفت فضانورد و توانایی اتصال ۲۱۰ روزه به ایستگاه فضایی است؛ پرواز کرو دراگون نه تنها به منظور ارسال دو فضانورد که با هدف به پرواز در آوردن رؤیای تمامی افرادی انجام خواهد گرفت که شجاعت اکتشافات فضایی را در خود دارند؛ با هدف تحقق رؤیای نسلی که آرزوی قدم زدن روی ماه را داشتند و در طول پروژه آرتمیس، رؤیای پیاده‌روی کردن روی سطح ماه را تا سال ۲۰۲۴ در سر می‌پرورانند.

این پرواز با پوشش‌خبری مستقیم ناسا، رأس ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه نیمه شب چهارشنبه، تنها چند دقیقه پس از آغاز روز ۲۸ آغاز می‌شود.

کد خبر 425688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    عالی