سرنوشت جشنواره فیلم کودک چه خواهد شد؟

مدیر اجرایی اصفهان جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان از وجود چند سناریو برای چگونگی برگزاری این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رویدادهای هنری یکی از بخش‌هایی بودند که تأثیرات بسیار زیادی از شیوع ویروس کرونا متحمل شدند. بسیاری از جشنواره‌های هنری دنیا به دلیل شیوع کرونا لغو یا به تعویق افتادند. هرساله در هر بخش هنری از جمله سینما تقویم رویدادها وجود دارد که باعث می‌شود در هر فصل و در هر ماه یک رویداد مهم در دنیا برگزار شود و زمان برگزاری جشنواره‌ها در یک زمان نباشد.

از ابتدای زمستان که کرونا به صورت پاندمی جهانی درآمد بسیاری از جشنواره‌های بزرگ دنیا تصمیم به لغو یا تعویق در زمان برگزاری گرفتند. جشنواره فیلم کن را شاید بتوان مهمترین فستیوال سینمایی دانست که در سال جاری برگزار نخواهد شد. جشنواره‌های مهم دیگری هم چون لوکارنو و برلین نیز لغو شدند. با این حال جشنواره‌های سینمایی هستند که تاکید بر برگزاری در موعد مقرر دارند؛ یکی از آن‌ها جشنواره فیلم ونیز بود که در روزهای گذشته فرماندار منطقه ونیز ایتالیا اعلام کرد این جشنواره طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

چندی پیش گمانه زنی‌هایی مبنی بر احتمال لغو مراسم اسکار ۲۰۲۱ نیز شد تا شایعات به بزرگترین رویداد سینمای دنیا نیز برسد.

در ایران نیز بسیاری از جشنواره‌ها و جشن‌های سینمایی لغو شد که در صدر آنها جشنواره جهانی فیلم فجر قرار دارد. چندی پیش برگزارکنندگان این جشنواره اعلام کردند که در سال ۱۴۰۰ خبری از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر نخواهد بود. همچنین جشن خانه سینما نیز لغو و به زمان دیگری موکول شد.

در این شرایط همچنان سرنوشت برگزاری یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی ایران یعنی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مشخص نیست. پیش‌تر برگزار کنندگان اعلام کردند که ماه آبان را برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفتند، با این حال آنها تاکید دارند که برگزاری بستگی به شرایط بهداشتی جامعه و کنترل ویروس کرونا دارد.

ایمان حجتی، مدیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره، گفت: در این جلسه درباره برگزاری جشنواره بحث و تبادل نظر شد و جنبه‌های مختلف آن بررسی شد. اما درباره برگزاری تصمیم گرفته نشد و تنها اعضای شورا نظرات خود را بیان کردند.‌

وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره برگزاری جشنواره به جلسه بعدی شورای سیاستگذاری موکول شد تا با در نظر گرفتن تمام ابعاد تصمیمی جامع گرفته شود.

حجتی درباره امکان برگزاری آنلاین سی و سومین جشنواره فیلم کودک، توضیح داد: چندین سناریو برای برگزاری مطرح است که در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری بیان شد. همچنین این شورا به دبیرخانه تکلیف کرد تا ابعاد هر کدام از این سناریوها را بررسی کند. برگزاری مجازی نیز می‌تواند یکی از سناریوها باشد.

وی گفت: تصمیم برای چگونگی برگزاری یا لغو سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جلسه بعدی شورای سیاستگذاری موکول شد.

کد خبر 425685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.