کرونا با کدام داروها درمان می‌شود؟

گروهی از متخصصان متوجه شدند که ترکیب دو داروی هیدروکسی کلروکین و آریترومایسین می‌تواند در بهبود افراد مبتلا به کووید -۱۹ کمک زیادی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، محققان همواره به دنبال کشف دارویی مؤثر برای بهبودی مبتلایان به کرونا و پیشگیری از بروز هر چه بیشتر آن هستند. متأسفانه تا کنون هیچ درمان مستقیمی برای بیماری کووید -۱۹ شناسایی نشده است. یکی از داروهای قدیمی مورد استفاده در این زمینه "کلروکین" نام دارد که برای درمان بیماری مالاریا به کار می‌رود.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر این دارو بر ویروس کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند؛ ۴۲ فرد مبتلا به کرونا در این مطالعه شرکت کردند که ۱۶ نفر از آن‌ها به عنوان گروه کنترل انتخاب شدند. ۲۶ فرد دیگر نیز روزانه سه بار و هر بار ۲۰۰ میلی گرم داروی هیدروکسی کلروکین را در طول ۱۰ روز مصرف کردند. هیدروکسی کلروکین، نمونه‌ای ایمن‌تر از کلروکین است. از بین این افراد ۶ نفر داروی دیگری به نام آزیترومایسین نیز مصرف کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که از هر دو دارو استفاده کردند، پس از گذشت ۶ روز به طور کامل بهبود پیدا کردند، اما تنها ۵۷.۱ درصد از بیمارانی که فقط هیدروکسی کلروکین دریافت کردند، درمان شدند. به گفته محققان فقط ۱۲.۵ درصد از بیماران گروه کنترل به طور کامل از ویروس کرونا رهایی یافتند. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که ترکیب دو داروی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین می‌تواند به بهبود افراد مبتلا به کووید -۱۹ کمک زیادی کند.

به گفته پژوهشگران مصرف این داروها حتماً باید با مشورت پزشک انجام شود و از آنجایی که ممکن است علائم فرد مبتلا را تشدید کنند، نباید به هیچ وجه به صورت خودسرانه از آن‌ها استفاده کرد؛ داروهایی که تا کنون به عنوان داروی ضد کرونا مورد آزمایش قرار گرفته، تأثیر چندانی بر بهبود بیماران نداشته و وارد پروتکل‌های درمانی نشده است.

کد خبر 425678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    27 5
    پیشگیری
  • بابک IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    13 3
    به آنتی بیوتیک ها
  • بابک IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    19 9
    به انتی بیو تیکها حساسیت دارم از به آزیترومایسین چه کارکنم
  • کبرا رکرک IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    12 7
    ایا کسانی که مبتلا به ویروس کوید ۱۹ شدند باز هم مبتلا میشوند
    • Rasoul IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      5 3
      یک تحقیقی که در چین انجام شده مشخص کرده که ۲۰ درصد افرادی که گرفتن مجددا ممکنه دچارش بشن
  • باران مولانی FR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    17 12
    عالیه