زوج‌های موفق سینمای ایران را بشناسید

با معرفی نخستین بازیگران فیلم "تفریق"، پیش تولید هفتمین فیلم سینمایی مانی حقیقی آغاز شد. نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار ایفاگر نقش‌های اصلی فیلم تفریق خواهند بود. این اولین همکاری نوید محمدزاده با مانی حقیقی و دومین همکاری پریناز ایزدیار با این کارگردان بعد از فیلم خوک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تفریق، چهارمین همکاری مشترک نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار با یکدیگر خواهد بود. این دو بازیگر جوان، پیش از این در فیلم‌های ابد و یک روز، متری شیش و نیم و سرخپوست با یکدیگر همبازی بوده‌اند. این دو بازیگر را می‌توان یکی از زوج‌های موفق سینمای ایران دانست. هر چند تعداد همکاری آنها با هم هنوز اندک است، اما موفقیت فیلم‌های مشترکشان، آنها را به زوجی تأثیرگذار تبدیل کرده است. محمدزاده و ایزدیار برای نخستین بار در فیلم ابد و یک روز، در نقش خواهر و برادری در جنوب شهر، در کنار یکدیگر قرار گرفتند. دو نقشی که بسیار مورد توجه و تقدیر قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای ایزدیار به ارمغان آورد. سکانس معروف این فیلم با بازی این زوج که به " سمیه نرو " معروف شد، بارها و بارها سوژه برنامه‌های طنز و دابسمش سازان قرار گرفت و این سکانس، بیش از پیش معروف شد.

سعید روستایی، بار دیگر در فیلم متری شیش و نیم، این دو بازیگر را در کنار یکدیگر قرار داد، این بار در قالب زوجی عاشق که معشوق، عاشق خود را ترک کرده اما عاشق همچنان دل در گرو او دارد. فیلم سرخپوست اما شکل جدیدی از این زوج را در کاراکتر و بازی به نمایش گذاشت. نیما جاویدی، تلاش کرده بود تا این دو بازیگر را در هیبتی تازه به مخاطب نشان دهد و همین امر، سرخپوست را به یکی از فیلم‌های موفق تبدیل نمود. فیلمی که نظر مثبت منتقدان را به دنبال داشت و در گیشه‌ای نیز پرفروش بود.

در هر حال نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، یکی از دلایل مهم موفقیت این سه فیلم به شمار می‌روند. یعنی یک زوج سینمایی تبدیل می‌شود به یکی از عوامل موفقیت مالی فیلم. حالا باید منتظر ماند و دید این موفقیت برای فیلم تفریق هم تکرار می‌شود یا نه.

سینمای ایران، زوج‌های دیگری هم دارد که در ادامه به موفق‌ترین آنها اشاره می‌شود.

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی را می‌توان موفق‌ترین زوج سینمای ایران دانست. این زوج را اولین بار، ذهن خلاق اصغر فرهادی در فیلم تحسین شده درباره الی، در کنار یکدیگر قرار داد. این فیلم نشان داد که این دو بازیگر در کنار هم، شیمی فوق‌العاده‌ای دارند و سینمای ایران می‌تواند از پتانسیل‌های بالای این زوج بهره ببرد.

این دلایل کافی بود تا فرهادی بار دیگر این زوج را در فیلم فروشنده تکرار کند که نتیجه‌ای به اندازه جایزه اسکار برای این فیلم و نخل طلای جشنواره فیلم کن را برای شهاب حسینی به ارمغان آورد. حسینی و علیدوستی علاوه بر سینما، در سریال سازی هم دستاوردهای بزرگی خلق کردند. شهرزاد و قبادی که حسن فتحی در سریال پرمخاطب شهرزاد آفرید، آنقدر محبوب بودند که مخاطبان به جای آنکه عشق شهرزاد و فرهاد را دنبال کنند، عاشق بدمن قصه، یعنی قباد با بازی تحسین برانگیز شهاب حسینی باشند.

علی مصفا و لیلا حاتمی

این دو بازیگر را که تا چندی پیش، در زندگی واقعی هم همراه یکدیگر بودند، برای نخستین بار داریوش مهرجویی در فیلم لیلا در کنار هم قرار داد. این دو بازیگر که پا به پای هم در سینما رشد کردند، آنقدر در فیلم لیلا جذابیت داشتند که در آثار دیگری همچون در دنیای تو ساعت چند است؟، پله آخر، چیزهایی هست که نمی‌دانی، آسمان محبوب، مردی بدون سایه و میکس بار دیگر با هم همبازی شوند. حاتمی و مصفا همچنین در دو سریال تاریخی کیف انگلیسی و پریدخت هم در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا به واسطه حضور آنها، این دو مجموعه تلویزیونی، پرمخاطب شود.

لیلا حاتمی علاوه بر علی مصفا با بازیگران دیگری نیز، زوج‌های سینمایی موفقی ساخته است. مثلاً در کنار شهاب حسینی در پرسه در مه و دوران عاشقی نشان دادند در کنار هم درخشان هستند. در هر شب تنهایی، نارنجی پوش و سعادت آباد، زوجی متفاوت را در کنار حامد بهداد خلق کردند. حاتمی و پیمان معادی همچنین، زوج موفقی را در دو فیلم جدایی نادر از سیمین و بمب یک عاشقانه به نمایش گذاشتند.

محمدرضا گلزار و مهناز افشار

محمدرضا گلزار و مهناز افشار را می‌توان پولساز ترین زوج سینمای ایران دانست. این دو بازیگر نخستین بار در فیلم زهر عسل در کنار یکدیگر قرار گرفتند و بعد از آن همکاری آنها در فیلم‌های سیزده گربه روی شیروانی، کما، آتش بس، کلاغ پر، تله و دلم میخواد تکرار شد. همه این آثار به جز سیزده گربه روی شیروانی، در زمان اکران، پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شدند. این همکاری‌ها تا زمانی که افشار تصمیم گرفت به سمت سینمای جدی تر برود ادامه داشت.

اما این زوج را منوچهر هادی برای اولین بار در یک سریال کنار یکدیگر قرار داد تا عاشقانه هم یکی از موفق‌ترین سریال‌ها بعد از شهرزاد شود. این دو بازیگر همچنین سریال شکست خورده و نصفه نیمه عشق تعطیل نیست به کارگردانی بیژن بیرنگ را در کارنامه خود دارند.

رضا عطاران و ویشکا آسایش

رضا عطاران و ویشکا آسایش را نیز می‌توان یکی دیگر از زوج‌های پرفروش سینما دانست. سال ۹۳ سامان مقدم این دو بازیگر را در فیلم نهنگ عنبر در کنار یکدیگر قرار داد که با استقبال مخاطبان از این فیلم، قسمت دوم آن هم با عنوان نهنگ عنبر: سلکشن رؤیا در سال ۹۶ در سینماهای کشور به نمایش درآمد و از پرفروش‌ترین‌های سینما در دوره‌های مختلف بود.

اما این دو بازیگر برای اولین بار در فیلم ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان با یکدیگر همبازی شدند که البته جایزه بهترین بازیگر زن را نیز برای ویشکا آسایش به ارمغان آورد. خوابم میاد به کارگردانی رضا عطاران، یکی دیگر از آثار مشترک این دو بازیگر است که فروش بالایی را در گیشه از آن خود نمود تا نشان دهد زوج رضا عطاران و ویشکا آسایش، زوجی طلایی برای موفقیت در گیشه است. این دو بازیگر اما همکاری متفاوتی را در فیلم دراکولا رقم زدند. در این فیلم ویشکا آسایش به عنوان بازیگر در کنار رضا عطاران به عنوان نویسنده و کارگردان قرار گرفت تا همکاری متفاوتی را در کارنامه خود به ثبت برسانند.

کد خبر 425565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.