۱۰۱ زندانی جرایم غیر عمد در اصفهان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان گفت: در ماه رمضان امسال با کمک خیران و مردم نیکوکار ۱۰۱ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند که ۹۵ زندانی در اصفهان و شش زندانی آزاد شده از شهر کاشان بودند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آزادسازی زندانیان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال با کمک خیران و مردم نیکوکار ۱۰۱ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند که ۹۵ زندانی در اصفهان و شش زندانی آزاد شده از شهر کاشان بودند.

وی در خصوص مبالغ جمع‌آوری شده توسط مردم، افزود: مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از کمک مردم جمع‌آوری شد همچنین ۳۲۰ میلیون تومان هم به شماره حساب‌های مربوطه برای کمک به خانواده زندانیان کمک کردند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان تصریح کرد: ۱۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بدهی این تعداد زندانی بود که ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون از این مبلغ توسط رضایت شاکیان تأمین شد و پرداختی ستاد دیه و کمک مردم مجموعاً چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است همچنین یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هم آورده این زندانیان بوده است.

وی در خصوص شیوه واریز کمک‌های مردمی و مبالغ آن، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردم مستقیماً از طریق پیامک و سامانه واریز شده است، ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم از طریق شماره حساب‌های زیرنویس شده در برنامه‌های صداوسیما واریز شده است همچنین ۵۵۷ میلیون تومان هم از طریق چک بانکی تعهد شده است.

گرجی‌زاده افزود: سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم تعهد شده که به حساب واریز شود، یک میلیارد تومان از این تعهدات وصول شده، فولاد مبارکه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد کرده است که در مجموع پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعهد پرداختی مردم و شرکت فولاد است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های آزادسازی زندانیان در ماه مبارک رمضان امسال ۲۳ قطعه طلا هم از طرف مردم برای آزادسازی زندانیان اهدا شده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان هم برای آزادی یک هزار و ۸۰ زندانی دیگر در زندان‌های استان اصفهان نیاز داریم که امیدواریم این مبالغ هم توسط کمک‌های خیران و مردم نیکوکار تأمین شود.

وی با اشاره به افزایش آمار آزادی زندانیان در سال جاری اظهار کرد: به گفته ستاد دیه کشور، استان اصفهان وضعیت خوبی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تعداد زندانیان آزاد شده دارد و در سال‌های گذشته هم این استان رتبه اول آزادسازی زندانیان را در سطح کشور داشته است.

کد خبر 425519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.