۱۶ کشته و ۱۰۴ مصدوم در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته

قطعی گاز و برق در پی طوفان در مازندران، عملیات نفس‌گیر برای نجات مرد گمشده در ارتفاعات ایلام، تصادف خونین در دامغان با چهار مصدوم، دستگیری ۲ متهم خودرویی در لاهیجان و ۱۰ سال حبس در انتظار آتش افروزان عمدی، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر حوادث رانندگی در ۲۴ ساعته گذشته، ۱۶ نفر کشته و۱۰۴ نفر مصدوم شدند.

مجتبی خالدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان کشور، ۱۹ تصادف رخ داد که در مجموع ۳۹ آمبولانس اورژانس به محل‌های حادثه اعزام شدند.

خالدی افزود: متأسفانه بر اثر حوادث اخیر در کل، ۱۰۴ نفر مصدوم و ۱۶ نفر فوت شدند.

قطعی گاز و برق در پی طوفان در مازندران

شهرهای آمل، نوشهر و بابل بیشترین خسارت را از وزش باد شدید و طوفان بامداد دیروز متحمل شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران به تندباد بامداد دیروز در استان اشاره کرد و گفت: این طوفان در نوشهر ۹۷ کیلومتر، آمل ۹۴ کیلومتر و رامسر ۸۶ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت که موجب وارد آمدن خسارت به بخش‌های مسکن، کشاورزی و دامداری شد.

احمدی افزود: در آمل ۱۵۳ واحد مسکونی آسیب دید و کارشناسان بنیاد مسکن خسارت واحدهای مسکونی شهرهای بابل و نوشهر را در حال برآورد کردن هستند.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی به گلخانه‌ها، باغات کیوی، دامداری‌ها و مرغداری‌ها هم خسارت وارد شد که میزان خسارت در حال برآورد است.

مدیر کل بحران استانداری مازندران خاطر نشان کرد: با پایان یافتن میزان برآورد خسارت‌ها، آسیب دیدگان برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

احمدی همچنین یادآور شد: تند باد شدید بامداد دیروز سبب ریشه کن شدن درختان و قطعی برق و گاز برخی مناطق روستایی و شهری مازندران شد که تیم‌های امدادی بلافاصله وارد عمل شدند و برق و گاز مناطق آسیب دیده را وصل کردند.

عملیات نفس‌گیر برای نجات مرد گمشده در ارتفاعات ایلام

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: به منظور یافتن فرد مفقود شده در ارتفاعات حاجی بختیار بخش چوار تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان به محل اعزام شدند.

علی اصغر علی اکبری سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: بعد از ظهر امروز دوشنبه ۵ خرداد ماه در پی تماس‌های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر مبنی بر مفقود شدن یک مرد ۵۰ ساله در ارتفاعات حاجی بختیار بخش چوار بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت به محل اعزام و عملیات جستجو و نجات برای یافتن فرد مفقود شده آغاز شد.

او ادامه داد: این فرد از روز گذشته مفقود گردیده که به دلیل عدم بازگشت فرد به منزل، خانواده فرد امروز به منظور جستجو و بررسی موضوع را به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر اطلاع دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام در رابطه با تیم واکنش سریع کوهستان که به منظور رسیدگی به این موضوع اعزام گردیده‌اند اظهار کرد: این تیم شامل ۴ نفر می‌باشند که به وسیله امکانات و ست نجات کوهستان مشغول رسیدگی به موضوع هستند.

تصادف خونین در دامغان با چهار مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از واژگونی خودروی ساینا در محور دامغان- سمنان خبر داد و گفت: در این سانحه چهار نفر مصدوم شدند.

مظفر محمدخانی از واژگونی یک دستگاه خودروی ساینا در کیلومتر ۶۰ محور دامغان به سمنان خبر داد.

وی با بیان اینکه در این تصادف چهار نفر دچار حادثه و مصدوم شدند، اضافه کرد: مصدومان توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان زمان وقوع این سانحه رانندگی را ساعت ۱۲:۵۰ امروز اعلام کرد و افزود: عملیات امدادرسانی در ساعت ۱۳:۵۳ به پایان رسید.

محمدخانی با بیان اینکه پایگاه عامل جمعیت هلال احمر در این عملیات، پایگاه امداد و نجات آهوان بوده است، خاطرنشان کرد: محمد علیرضایی‌علائی، علی‌اصغر دیهیم‌فر و مهدی گرجی‌نژاد ازجمله عوامل امدادی این عملیات بوده‌اند.

دستگیری ۲ متهم خودرویی در لاهیجان

۶ دستگاه خودروی احتکار شده در شهرستان لاهیجان کشف شد.

فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف و ضبط شش خودروی احتکار شده به ارزش ۶.۸ میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ قاسم جانعلی پور در این باره گفت: شش دستگاه خودروهای احتکار شده در شهرستان لاهیجان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد سه دستگاه پراید، یک دستگاه رنو ساندرو، یک دستگاه تیبا و یک دستگاه پژو ۲۰۶ است، افزود: این تعداد خودور از دو واحد صنفی فروش خودرو در این شهرستان ضبط شد.

فرمانده انتظامی لاهیجان ارزش ریالی خودروهای کشف شده را هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه دو متهم ۳۳ و ۳۴ ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

۱۰ سال حبس در انتظار آتش افروزان عمدی

حریق عمدی در جنگل‌های لرستان ۱۰ سال حبس دارد.

دادستان مرکز لرستان گفت: حریق عمدی در جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های جنگلی استان ۱۰ سال و حریق غیرعمدی یکسال حبس را برای خاطیان به دنبال دارد.

دادستان مرکز لرستان گفت: حریق عمدی در جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های جنگلی استان ۱۰ سال و حریق غیرعمدی یکسال حبس را برای خاطیان به دنبال دارد.

قاضی سعید رازانی اظهار کرد: در بحث‌منابع طبیعی، رئیس کل دادگستری لرستان حمایت ویژه‌ای از مأمورین و پرسنل زحمتکش در حفاظت از منابع ملی، مراتع و جنگل‌ها را دارد.

وی گفت: ما نیز تمام قد از مأموران منابع طبیعی استان برای انجام وظایف قانونی آنان حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: شعبات ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه‌های تجدید نظر استان برای رسیدگی به پرونده‌ها راه‌اندازی شده است.

۳ مصدوم در حین اطفا حریق جنگل‌های گچساران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انتقال ۳ نفر نیروی به مراکز درمانی که حین اطفا حریق جنگل‌های مصدوم شدند.

وحید محمدی تبار گفت: مرحله اول هلی برد و انتقال نیروها به ارتفاعات خونگه بنار و گناوه لری گچساران برای خاموش کردن آتش سوزی‌های جنگل‌ها با موفقیت انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین سه نفر نیروی مصدوم سطحی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرحله دوم عملیات کنترل و اطفا حریق جنگل‌های گچساران با حضور هلی کوپتر آب پاش ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع نیز تا ساعاتی دیگر انجام می‌شود.

کد خبر 425498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.