درمان کرونا به کمک یک داروی ضد ویروسی

برخی از محققان معتقد هستند که داروی بیماری‌های ویروسی زیکا و ابولا ممکن است برای درمان بیماری کووید-۱۹ موثر باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان و مبتلا شدن افراد زیادی به این بیماری، محققان به دنبال بررسی روش‌های درمانی متفاوت برای درمان کرونا هستند. گروهی از پژوهشگران نروژی در حال توسعه دارویی ضد ویروس برای درمان بیماری کووید -۱۹ هستند که برای درمان بیماری‌های زیکا و ابولا مؤثر واقع شده است.

در حال حاضر، بیماران مبتلا به کرونا در بریتانیا از داروی مذکور استفاده می‌کنند. این دارو که"Bemcentinib" نام دارد و محصول شرکت داروسازی نروژی "BerGenBio" است، فاز دوم کارآزمایی بالینی را سپری می‌کند. محققان نروژی ادعا می‌کنند که این دارو می‌تواند بیماری کرونا را تا حدودی بهبود ببخشد. پژوهشگران نروژی قصد دارند به منظور بررسی تأثیر این دارو بر بهبود بیماران مبتلا به کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دهند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، از ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا خواستند داروی "Bemcentinib" را مصرف کنند. گروه کنترل این مطالعه نیز شامل ۶۰ بیمار دیگر می‌شود که با روش درمانی فعلی تحت درمان قرار می‌گیرند. افراد شرکت کننده باید روزانه یک بار داروی Bemcentinib را به شکل قرص مصرف کنند.

نتایج مطالعات گذشته نشان داده که این دارو نقش مهمی در درمان سرطان‌ها و بیماری‌های زیکا و ابولا داشته است. محققان احتمال می‌دهند که Bemcentinib مانع ورود ویروس کرونا به سلول‌ها شود و به بهبود سلامت افراد مبتلا به کرونا کمک کند.

کد خبر 425486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.