فاصله‌گذاری اجتماعی با تفنگ آب‌پاش

کشف ۳۰ هزار لوح فشرده قاچاق، دستگیری قاچاقچی شهرک اندیشه با ۱۷۵ کیلو تریاک‌، پلمپ دو قهوه خانه متخلف در حوالی بازار تهران و دستگیری دو سارق مسلح در شوش، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کشیش در آمریکا برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی دست به اقدامی جالب زد.

اقدام عجیب یک کشیش در ایالت میشیگان برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی خبرساز شد.

گزارش رسانه‌های خارجی حاکی از آن است که کشیش آمریکایی به دلیل شیوع ویروس کرونا از یک آبپاش پلاستیکی برای فاصله‌گذاری بین خود و شهروندان استفاده کرد که در تصاویر منتشر شده او در مقابل کلیسا ایستاده و با تفنگ آبپاش پلاستیکی، شهروندانی را که با ماشین عبور می‌کنند به آب مقدس متبرک می‌کند.

این تصاویر پس از انتشار در فضای مجازی تاکنون با بازدید زیادی رو به روشده و تنها دو روز پس از انتشار در توئیتر تاکنون بیش از ۵۶۰ هزار لایک دریافت کرده و بیش از ۱۰۰ هزار بار بازنشر شده است.

کشف ۳۰ هزار لوح فشرده قاچاق

سرپرست پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۳۰ هزار لوح فشرده قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در جنوب پایتخت خبر داد.

سرهنگ ابراهیم قلی زاده خاطر نشان کرد: اکیپ گشت پایگاه جنوب در محدوده اتوبان بهشت زهرا هنگام گشت زنی به یک دستگاه پراید مظنون شده که با استفاده از علائم هشدار دهنده خودروی پراید را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که خودرو حامل مقدار فراوانی لوح فشرده خارجی است، افزود: راننده خودرو که عاجز از ارائه فاکتورهای خرید و مجوزهای گمرکی بود، دستگیر و خودروی وی مورد بررسی‌های بیشتری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مأموران در بررسی از داخل خودرو ۵۰ کارتن حاوی لوح فشرده خارجی در مجموع ۳۰ هزار لوح فشرده کشف کردند.

سرهنگ قلی زاده در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند، اظهار داشت: متهم به همراه پرونده به تعزیرات حکومتی شهرری اعزام و کالاها تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد.

دستگیری قاچاقچی شهرک اندیشه با ۱۷۵ کیلو تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری سوداگر مرگی در شهرک اندیشه با بیش از ۱۷۵ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در تشریح جزئیات این خبر گفت: با دریافت شکایات‌های مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ در منطقه شهرک اندیشه پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران معاونت عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ توضیح داد: مأمورین در بررسی مقدماتی دریافتند متهم از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر در پایتخت است که خانه‌اش را تبدیل به دپو و نگهداری مواد مخدر کرده است.

وی ابراز داشت: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، متهم پس از خریداری مواد مخدر از قاچاقچیان شرق نشین کشور آنان را به این مکان ترانزیت و سپس در سطح گسترده در پایتخت توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه در مأموران پلیس در بررسی‌های میدانی موفق شدند، آدرس دقیق مخفی گاه متهم و انبار آن را در شهرک اندیشه شناسایی کنند، گفت: نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری و بازرسی از مخفیگاه وی اخذ شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های قضائی بیست و نهم اردیبهشت ماه تیمی از مأموران این پلیس به مخفیگاه متهم اعزام و موفق در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند، افزود: در جستجوی خانگی مأموران اعزامی موفق شدند ۱۷۵ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف و متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان از توقیف یک دستگاه خودرو پژو پرشیا که متهم برای جابجایی مواد مخدر از آن استفاده می‌کرد خبر داد.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در تهران

فرمانده واحد گشت انتظامی قرارگاه شمال یگان امداد پایتخت از کشف موتور سیکلت سرقتی و دستگیری سارق آن خبر داد.

سروان علی اکبر نصیری در توضیح این خبر گفت: ظهر روز سی و یکم اردیبهشت ماه مأموران واحد گشت انتظامی قرارگاه شمال یگان امداد پایتخت هنگام گشت زنی در محدوده خیابان نامجو به یک دستگاه موتورسیکلت قرمزرنگ که به صورت خاموش و با سراسیمگی توسط راکب آن حمل می‌شد، مظنون شدند.

فرمانده واحد گشت انتظامی قرارگاه شمال یگان امداد تهران بزرگ ابراز داشت: راکب موتورسوار در یک عملیات پلیسی متوقف که در بررسی‌ها مشخص شد وی فاقد هرگونه مدارک مالکیتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پس از استعلام از مرکز پیام و مسجل شدن سرقتی بودن آن، موتورسیکلت توقیف و راکب آن ۲۸ ساله بازداشت شد گفت: با رسیدگی تخصصی پرونده‌ای با موضوع سرقت موتورسیکلت و دستگیری سارق تشکیل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در تحقیقات پلیسی رامین به مأموران گفت، موتورسیکلت را به صورت تک‌نفره سرقت کردم و قصد داشتم آن را با اتوبوس به یکی از شهرهای شمالی کشور انتقال دهم تا پس از بین بردن ارکان اصلی موتور سیکلت، آن را به افراد ناشناس با قیمت پایین‌تری بفروشم.

سروان نصیری افزود: متهم به همراه موتورسیکلت سرقتی برای سیر مراحل تحقیقات پلیسی در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

پلمپ دو قهوه خانه متخلف در حوالی بازار تهران

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت، از بازدید مستمر و نظارت دقیق از واحد صنفی عرضه قلیان در محدوده بازار تهران خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دو واحد صنفی قهوه خانه در این محدوده خیابان پامنار و خیابان فردوسی به علت عرضه قلیان پلمب شدند.

سرهنگ غلامرضا صالحی با اعلام این خبر، اظهار داشت: برابر تدابیر انجام شده مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در سفرخانه های سنتی و غیره، در راستای ارتقا سلامت عمومی شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بازدید از واحدهای صنفی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایگاه هفتم پلیس امنیت پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته از واحدهای صنفی و مراکز عرضه قلیان در سطح بازار تهران بازدید کردند، گفت: در این رابطه دو واحد صنفی پس از احراز تخلفات و عرضه غیر مجاز قلیان و عدم رعایت دستورالعمل و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا با دستور قضائی پلمپ شد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان، خاطرنشان کرد: سلامت مردم و افزایش احساس امنیت از اولویت‌های پلیس است که در این مسیر شهروندان نیز می‌توانند با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ ما را در تأمین بهتر امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری مهلک کرونا یاری کنند.

دستگیری دو سارق مسلح در شوش تهران

سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری ۲ سارق مسلح مغازه خبر داد و گفت: متهمان به ۲۵ فقره سرقت مغازه با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ دوست علی جلیلیان گفت: ساعت ۱۷:۳۰ دوم خرداد ماه مأموران کلانتری ۱۱۶ مولوی هنگام گشت زنی در حوالی میدان شوش به دو مرد جوان برخورد کردند که قصد سرقت از مغازه موبایل فروشی را داشتند. هر دو سارق با دیدن مأموران سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک شدند و از محل گریختند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: بلافاصله طرح مهار و دستگیری سارقان آغاز و مأموران موفق شدند در یک عملیات تعقیب و گریز هر دو متهم را دستگیر و موتورسیکلت آنان را توقیف کنند.

سرکلانتر هفتم با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یک قبضه سلاح گرم کشف شد، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی متهمان در کلانتری ۱۱۶ مولوی به قصد خود و سرقت از مغازه موبایل فروشی اعتراف و اظهار داشتند تا کنون با همکاری یکدیگر ۲۵ فقره سرقت موتورسیکلت مرتکب شده‌اند.

وی افزود: هر دو متهم برای گرفتن دستور قضائی به دادسرا معرفی و کشف سایر جزئیات پرونده ادامه دارد.

کد خبر 425323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.